اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


اتصالات


اتصال مستقیم تیر به ستون

برای برقراری این اتصال باید از جوش شیاری استفاده کرد. برای انجام دادن جوش شیاری نیاز به پخ زنی بال تیر بوده، ساخت این اتصال مشکلات حین اجرای زیادی در پی دارد، و لذا طراحی این اتصالات متداول نیست.در این اتصال تیر به یک ورق انتهایی جوشکاری می شود.به این صورت که جوش شیاری برای اتصال این ورق به بال های تیر و طراحی جوش گوشه و یا جوش شیاری برای اتصال این ورق به جان تیر طراحی می شود.

بر روی صفحه انتهایی سوراخ هایی نیز تعبیه می شود، این تیرهای جوش شده به ورق انتهایی در کارخانه و به صورت پیش ساخته تولید شده و سپس به کارگاه ساختمانی انتقال پیدا می کنند. در کارگاه ساختمانی توسط پیچ های پر مقاومت این تیر به بال ستون متصل می شود.ابتدا بال های تیر به ورق های زیر سری و رو سری با جوش گوشه یا پیچ و مهره متصل می شود و سپس ورق ها زیر سری و رو سری به وسیله جوش شیاری نفوذی به بال ستون جوش داده می شود.

اتصال تیر به ستون توسط سپری

در این اتصال معمولاً از پیچ و مهره استفاده می شود. جان سپری به بال تیر پیچ می شود و بال های آن به ستون پیچ می شود. اگر به هر علتی نتوان از جوشکاری برای برقراری اتصال استفاده کرد، از این روش می توان استفاده نمود.در اتصالات خمشی یا همان گیردار در امتداد بال های فوقانی و تحتانی تیر یا ورق های اتصال در داخل ستون، از ورق هایی برای تقویت جان ستون در برابر تسلیم موضعی بال و جان ستون، چین خوردگی استفاده می شود. جهت اطمینان از انتقال درست نیرو های لرزه ای از این ورق ها که به نام ورق پیوستگی معروف هستند، استفاده می شود.

این ورق ها توسط جوش نفوذی کامل به لبه داخلی بال های ستون و از جوش گوشه یا شیاری برای اتصال به جان ستون استفاده می شود. فاصله جان ستون بین دو ورق پیوستگی به چشمه اتصال معروف است. در این چشمه باید بتوان نیروی برشی ناشی از تفاوت نیروهای کششی یا فشاری بیشتر از یک طرف را کنترل کرد. می توان از یک ورقه به صورت قطری بین دو ورق پیوستگی که به جان ستون جوش داده می شود برای این مهم استفاده و آن را طراحی نمود.

اتصال تیر به بال ستون یا به جان ستون

اتصال تیر به جان ستون بسیار مشکل تر از اتصال تیر به بال ستون است. نیازمند طراحی خاص است، در سیستم سازه ای بعضی از ستون ها در دو محور باید رفتار صلب از خود نشان دهند. لذا از اتصال تیر به جان ستون استفاده می کنند. برای اتصال تیر به جان ستون از دو روش استفاده می شود.

از نیمرخ سپری که دو لبه بال های آن ها به دو لبه ستون جوشکاری شیاری می شود و جان سپری به جان ستون توسط جوش گوشه انجام می شود. به این صورت که تیر بعداً به بال های سپری متصل می شود.
از ورق های فوقانی که بین دو بال ستون و روی بال فوقانی تیر قرار می گیرد و ورق های تحتانی تقویت شده که بین دو بال ستون و زیر بال تیر مستقر می شود، معمولاً از جوش گوشه برای اتصال ورق ها به ستون و تیر به ورق ها استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>