اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پاشش شعله


روش های پوشانی سطح

با توجه به افزایش نرخ تولید و کارآیی تجهیزات، پدیده هایی مانند سایش و خوردگی اجزا مختلف ماشین آ لات و سازه ها نیز به طور قابل ملا حظه ای رشد یافته است. این موضوع باعث توسعه روش های سطح پوشانی شده است تا مقاومت قطعات را نسبت به سایش و خوردگی افزایش دهد. همچنین با این روش ها می توان بسیاری از قطعات فرسوده رابازسازی نمود و از هزینه تامین قطعات نو کاست. ایجاد لا یه های سطحی روی قطعات می تواند به منظورهای متفاوتی صورت گیرد از جمله می توان به این موارد اشاره کرد.

  • افزایش مقاومت به سایش
  • افزایش مقاومت به خوردگی
  • بهبود خواص سطحی
  • بهبود هدایت حرارتی یا عایق حرارتی
  • هدایت یا عایق الکتریکی
  • بهبود ظاهر قطعه
  • ترمیم و بازسازی قطعات

فرآیند سطح پوشانی ترمومکانیکی ( پاشش حرارتی)

در سال های اخیر فرآیندهای ترمومکانیکی در ساخت قطعات یا بازسازی آنها کاربرد زیادی یافته است. این توسعه روز افزون کاربر د، به دلیل زیر است:

  • در پاشش حرارتی امکان ترکیب مواد گوناگونی به صورت لایه و سطح پایه وجود دارد.
  • به دلیل انعطاف پذیری فرآیند پاشش حرارتی امکان ترمیم بسیاری از قطعات وجود دارد. در مقایسه با سایر روش های ترمیم، پاشش حرارتی دارای هزینه کمتر و زمان توقف کوتاهتری است.
  • قطعه پوشش شده با این روش حرارت می بیند در نتیجه دچار تغییر میکروساختار و پیچیدگی کمتری می شوند. البته روش هایی که با عملیات حرارتی تکمیلی همراه بوده، استثنا هستند.
  • کاربرد این روش به ابعاد قطعه بستگی ندارد.
  • حتی قطعات پیچیده را می توان با رعایت شرایط خاص پوشش داد.
  • بسته به نوع پوشش و فرآیند می توان به ضخامت های مختلف دست 30 μmm یافت.
  • روش، مواد و تکنولوژی مورد استفاده در سال های اخیر توسعه قابل توجهی یافته است.
  • به دلیل شرایط خاص فرآیند پاشش حرارتی، پوشش های ایجاد شده با این روش رفتار متفاوتی نسبت به مواد مترکام از خود نشان می دهند.

معایب پاشش حرارتی

  • تخلخل میکرونی لایه پوشش
  • استحکام اتصال محدود لایه پوشش
  • حساسیت پوشش نسبت به فشار لبه ها، خمش و ضربه
  • محدودیت های موجود ناشی از ابعاد هندسی مانند هنگامی که سطح داخلی لوله هایی با قطر کم پوشش می شوند
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>