اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عرشه فولادی

استفاده از ورق عرشه فولادی با آج و رول فرمینگ مناسب نمونه ای از یک ورق عرشه فولادی با رول فرمینگ و آج های نامناسب است. وجود آج در تمام سطوح ورق عرشه آن هم به صورت هفتی هشتی باعث گیردار شدن بتن روی سطح لغزان ورق عرشه فولادی شده و میزان قابل توجهی از لرزش سقف را کاهش می دهد.

فاصله دهانه های تیرهای فرعی در سقف عرشه فولادی

یکی از مهم ترین عوامل در کاهش لرزش سقف عرشه فولادی فواصل تیرهای فرعی است. اگر فاصله تیرهای فرعی کمتر از 2/40 متر باشد با اجرای ورق عرشه به ضخامت 0/8 میلیمتر هیچ لرزشی در سقف نخواهید داشت. برای فواصل بیشتر باید ضخامت ورق را افزایش داد. یعنی دهانه 2/40 تا 2/60 از ورق 0/9 میلیمتر و از 2/60 تا 3/00 متر از ورق 1 میلیمتر و از 3 تا 3/30 از ورق 1/25 میلیمتر استفاده شود. فاصله تیر فرعی بیشتر از 3/30 به هیچ عنوان توصیه نمی شود، کما اینکه دستگاه های تولید ورق رول فرمینگ توان فرم دادن ورق با ضخامت بیشتر از 1/25 میلیمتر را ندارند.

ضخامت ورق گالوانیزه سقف عرشه فولادی

انتخاب ورق با ضخامت نادرست با توجه به فواصل تیرریزی نیز از عوامل موثر در لرزش سقف ساختمان خواهد بود.ارتفاع عرشه یا بلندای گام ورق نیز تأثیر به سزایی در کاهش لرزش سقف دارد. در هر فاصله، دهانه ای استفاده از ورق عرشه با بلندای گام 75 میلیمتر است.

بتن ریزی

بر طبق ضوابط مبحث دهم مقررات ملی ساختمان، حداقل ضخامت بتن بر روی گام فوقانی ورق عرشه فولادی در حدود 5 سانتیمتر است. هر چند که در عمل 6 سانتیمتر نتیجه مطلوب تری حاصل شده است، اما بتن ریزی کمتر از 5 سانتیمتر در افزایش لرزش سقف موثر است.

اجرای صحیح عرشه

فیکس کردن ورق با میخ و چاشنی انفجاری، در فواصل مناسب ( برای هر متر مربع حداقل از 2 عدد میخ و چاشنی انفجاری استفاده شود) و استفاده از پیچ های خودکار در محل های مورد نیاز، نیز در کاهش لرزش سقف کمک می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>