اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اتصالات

سازه های مقاوم در برابر زلزله باید طوری طراحی شوند که در برابر زلزله های قوی بتوانند تغییر شکل های زیادی را متحمل شده و از این طریق جذب و استهلاک انرژی نمایند. در عین حال مقاومت و سختی کافی برای انتقال نیروها به فونداسیون، بدون فروریختگی کامل را دارا باشند.

معایب سیستم بادبند زانویی

یکی از این معایب بادبند زانویی در تیر پیوند روی می دهد. زیرا ظرفیت جذب انرژی توسط پیوند برشی که قسمتی از شاه تیر اصلی قاب است، تامین می شود که تعمیر و یا جایگزینی آن بعد از یک زلزله شدید، وقت گیر و پر هزینه است. زیرا این تیر علاوه بر نیروهای جانبی زلزله، قسمتی از نیروهای ثقلی ساختمان را نیز تحمل می کند. از اینرو در زمان تعویض تیر پیوند، می بایست به نحوی بار ثقلی قسمتی از ساختمان را که به وسیله تیر پیوند حمل می شده، با تمهیداتی جایگزین کرد.

در ضمن المان بادبندی و پیوند برشی وقتی فعال می شود که سازه تحت اثر زلزله های قوی و مخرب قرار گیرد و در زلزله های کوچک، پیوند برشی در حالت الاستیک باقی می ماند. بنابراین تیر پیوند بخاطر اندازه و محل قرار گیریش یک محل مناسب برای حالت های نهایی ترکیب تنش و کرنش می شود که آنالیز و طراحی سازه را بسیار پیچیده می کند.

در نهایت اینکه در این سیسستم برای فعال شدن تیر پیوند باید اتصال تیربه ستون به صورت صلب باشد. به طور خلاصه هزینه ساخت این نوع سیستم بالا است. حال اگر بتوان تیر پیوند را در محلی دور از عناصر سازه ای (اعضایی که بار ثقلی را حمل می کنند) قرار داد، هم از تخریب سقف قرار گرفته بر روی تیر پیوند جلوگیری کرده و هم پس از زلزله می توان به راحتی تیر پیوند را جایگزین کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>