اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شمع بتنی

شمع های مکشی یکی از مناسب ترین گزینه ها برای اجرای سازه های فراساحلی در آب های عمیق است. اغلب برای مهار کردن سازه های فراساحلی حجیم استفاده می شود. به دلیل بالا بودن هزینه اجرای این گونه شمع ها در مقیاس واقعی، مطالعات در این زمینه محدود به پایلوت های آزمایشگاهی است.

از جمله معضلات دیگر طراحی این گونه شمع ها تعیین ظرفیت کششی محوری آنهاست، زیرا ظرفیت کششی محوری شمع وابسته به وضعیت زهکشی بستر و مقدار مکش در سرشمع است که تعیین مقدار دقیق آن امکان پذیر نیست.

سازه های فراساحل اولیه در آب های کم عمق بودند و پی آنها تعمیمی از پی های استفاده شده در خشکی بود. در ابتدا شمع های کوبیده شده توسط چکش (که عملیات کوبیدن بالای سطح آب اجرا می شد) برای این سازه ها مورد استفاده قرار می گرفت.

با گذشت زمان سازه ها به سمت آب های عمیق تر حرکت کردند و بزرگ تر شدند. به همین نسبت شمع ها بزرگ تر شدند و چکش هایی با قابلیت کار در زیر آب طراحی و مورد استفاده قرار گرفتند.صندوقه مکشی که بسته به کاربرد و ابعاد آن، شمع مکشی، شالوده سطلی، مهار مکشی یا شالوده حاشیه ای نیز خوانده می شود.

بررسی تکنولوژی شمع مکشی

مزایای شمع های مکشی متعدد است که مهم ترین آن دقت در تعیین ظرفیت باربری و دقت جایگذاری در حین اجرا است. بعنی با تلورانس کمی دقیق ترین پیش بینی را از ظرفیت را می دهد. نصب یک شمع مکشی در حد.د 12 ساعت در عمق 400 متر آب است.

در ضمن شیب شمع باید کمتر از 3 درجه باشد. در حین انتخاب شمع های مکشی هزینه کم در ترکیب با مزیت های تکنیکی ماند دقت در قرار دادن در محل شمع احتیاج به پیش تنیده کردن و دقت بالا در تعیین ظرفیت عوامل مهمی هستند. شمع های مکشی در اعماق مختلف و همچنین در شرایط مختلف خاک قابل اجرا هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>