اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شمع بتنی

طریقه پایین بردن صندوقه در آب به این صورت است که شیرهای مخصوص موجود در بالای آن باز و هوای محصور در آن به سرعت تخلیه می شود. بدین ترتیب صندوقه در آب فرو می رود. بعد از قرارگیری صندوقه در محل مورد نظر، در اثر وزن خود مقداری در خاک نفوذ می کند. با اتمام نفوذ در اثر وزن شیرهای مذکور بسته می شوند.

جمع آوری آب محبوس در قسمت بالای صندوقه توسط پمپ های نصب شده در رأس آن منجر به ایجاد اختلاف بین فشار هیدرواستاتیکی آب بیرون و محیط درون آن می شود و این اختلاف نیروی لازم را برای نفوذ بیشتر در خاک فراهم می کند. هر چه ارتفاع صندوقه کمتر باشد اختلاف فشار کمتری برای نصب لازم است.

در خاک های غیرچسبنده مانند ماسه برای حصول اطمینان از نفوذ صندوقه به اندازۀ کافی جهت جلوگیری از روانگرایی خاک در هنگام پمپاژ معمولاً وزنه های اضافی کمکی لازم است. عوامل مقاوم در برابر نفوذ صندوقه در هنگام نصب عبارتند از اصطکاک در سطوح داخلی و خارجی صندوقه و نیز مقاومت بر روی لبه انتهایی.

طراحی شمع های مکشی

شمع های مکشی به واسطه نوع واکنش در برابر بارهای وارده، مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. در مواردی هم می توان با انجام تمهیداتی در شکل و نیز ساخت قسمت های مختلف صندوقه ها این مقاومت را افزایش داد. به عنوان مثال با ساختن صندوقه ای که دارای زائده هایی در درون بدنه باشد می توان فاکتور اصطکاک را افزایش داد. همچنین تغییر شکل صندوقه از شکل استوانه ای به مخروطی تأثیر قابل توجهی بر روی ظرفیت باربری آن دارد.

در بررسی ظرفیت صندوقه های مکشی و نیز طراحی آنها باید توجه ویژه ای به شکل گسیختگی داشت. حالت گسیختگی صندوقه بسته به نوع بارهای وارده نوع خاک و حالت زهکشی متفاوت است.در مورد شمعهای مکشی مورد استفاده برای سکوهای ثابت فلزی بیشتر بار وارده دارای ماهیت فشاری و جانبی است و بارهای کششی بیشتر بارهای گذرا هستند که در نتیجه حالت زهکشی نشده برای خاک پیش خواهد آمد.

در مورد صندوقه های مورد استفاده برای سازه های شناور و نیمه شناور بارها کششی خواهند بود. در مورد سکوهای با پایه کششی این بارها به صورت قائم وارد می شوند. مطالعات انجام شده نشان می دهد که پارامترهای مقاومتی خاک مانند چسبندگی، زاویه اصطکاک و... و نیز هندسه صندوقه دارای تأثیر قابل توجهی در میزان باربری صندوقه در برابر این بارها دارند. در مورد سازه های دارای مهارهای لخت و کشیده ماهیت بارها ی وارده به صندوقه به صورت افقی و مورب خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>