اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شمع بتنی


خرابی لغزشی

هنگامی که شمع مکشی با سرعت بسیار کمی بالا کشیده شود، بستر کاملاً زهکشی و جریان آب به داخل صندوقه برقرار می شود. و هیچ گونه مکش غیر فعالی تولید نمی شود. این امر موجب ظرفیت باربری نسبتاً کم شمع شده که حاصل اصطکاک جداره ها و وزن غوطه ور خود شمع است. در این حالت محبوس داخل شمع جدا نمی شود و در بستر باقی می ماند. در نهایت جداره های داخلی و خارجی کاملاً تمیز خواهند بود که نشان دهنده خرابی برشی موضعی است.

خرابی مقاومت نهایی

با افزایش نرخ بارگذاری، بستر تا حدی زهکشی می شود و مکش غیر فعال تولید شده در بستر، فقط برای بلند کردن خاک محبوس داخل شمع کفایت می کند. در این حالن ظرفیت شمع شامل مکش غیر فعال تولید شده در بستر، وزن غوطه ور شمع و خاک محبوس داخل آن و همچنین اصطکاک بین جداره خارجی صندوقه و خاک است.

خرابی ظرفیت باربری معکوس

هنگامی که صندوقه با سرعت زیاد بالا کشیده شود فرصتی برای زهکشی به دست نمی دهد. و مکش غیر فعال تولید شده در کف صندوقه و خاک اطراف آن به تنش کل کمک می کند. و خرابی به صورت ظرفیت باربری معکوس نمایان می شود. به خاطر خرابی برشی کلی، خاک محبوس درون شمع از بستر جدا گشته و همراه شمع بالا می آید. عموماً در این حالت ظرفیت به دست آمده زیاد است و در حدود سه تا چهار برابر، ظرفیت بیرون کشش شمع در حالن زهکشی شده است. همچنین اصطکاک بین جداره ی خارجی و خاک اطراف و نیز وزن غوطه ور خاک محبوس به ظرفیت بیرون کشش کمک می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>