اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


تاورکرین


قدرت بار برداری

قدرت باربرداری در تاورکرین مبنی بر ساختار آنها است که تا چه تناژی را می تواند از روی زمین بلند کند. این کار توسط الکترو موتور انجام می شود. الکتروموتور به گیربکس و از گیربکس به درام یا همان وینچ متصل است و توسط وینچ مقدار نیاز سیم بکسل تا ارتفاع مورد نیاز دستگاه و رابطی به نام هوک قلاب به بار متصل می شود. لازم به ذکر است پس از راننده و فرمان هدایت، تمامی سیستم فوق توسط یک سری میکرو سوئیچ در حال کنتر ل است تا دستگاه بار بیش از حد مجاز را ( تناژ) از روی زمین بلند نکند و ایمنی دستگاه حفظ شود. تمامی این مراحل به قدرت باربرداری یا تناژ دستگاه منصوب است.

قدرت مانور بار به سمت جلو و عقب (شاریوت)

تاور کرین ها پس از بلند کردن بار از روی زمین دارای مانور حرکت بار به سمت جلو یعنی دور از دستگاه (شاریوت به جلو) و حرکت بار به سمت عقب یعنی به سمت خود دستگاه ( شاریوت به عقب) هستند. البته لازم به ذکر است باری را که بیش از حد مجاز تناژ دستگاه است را توسط میکروسوئیچ های قطع کن کنتر ل می نماید و از جلو رفتن آن خود داری می کند.

قدرت مانور گردشی (گردان)

تاور کرین ها علاوه بر دارایی قدرت بلند کردن بار و حرکت آن به جلو و عقب، دارای قدرتی هستند که در شعاع 360 درجه می تواند بار را جابجا کند و به هر نقطه ی دلخواه بار را منتقل کند. معمولاً این کار توسط 1یا 2 الکتروموتور و 1 یا 2 گیربکس انجام می گیرد. جهت ایمنی آن نیز میکروسوئیچ هایی تعبیه شده که در مواقع لزوم از دور زدن بی جا جلو گیری نماید.

قدرت حرکت کلی دستگاه

تاور کرین ها توانایی حرکت روی زمین و انتقال کلی دستگاه از نقطه ای به نقطه ی دیگر را دارا هستند. آنها جهت خزیدن بر روی زمین متفاوت بوده، بعضی از آنها توسط قرار گرفتن روی ریل جابجا می شوند. گونه دیگری از آنها روی زنجیرهایی که شباهت به زنجیر تانک دارند بر روی زمین حرکت می کنند. نوع دیگری از آنها بر روی چرخ های بزرگی که همانند لاستیک هواپیما است، بر روی آنها حرکت می کنند. تمامی حرکت این دستگاه ها معمولاً توسط الکتروموتور های برقی و گیربکس های بسیار قوی که دارای ترمز های بسیار قوی هستند، صورت می گیرد.

قدرت ارتفاع گیری یا افزایش ارتفاع

تاور کرین ها پس از نصب و مونتاژ اولیه که توسط جرثقیل موبایل ( سیار) انجام می گیرد، جهت افزایش ارتفاع از قدرت خود مونتاژ دستگاه استفاده می کنند که مستلزم یک سری عملیات بسیار حساس است. و با اضافه کردن سکشن ( قطعه ارتفاعی) ارتفاع می گیرد و با کم کردن آن ارتفاع آن نیز کم می شود. البته انواع گوناگون تاور کرین ها بنا بر تیپ یا کشور سازنده عملیات متفاوتی را دارا هستند.

توضیح این که پس از ارتفاع استانداردی که سازنده ی دستگاه تعیین نموده، می بایست جهت ارتفاع بیشتر از استاندارد دستگاه توسط کادر آنکاراژ (کمربند) به نقاطی از ساختمان یا سازه مورد نظر مهار شود.تمامی مراحل نصب، مونتاژ، ارتفاع دادن، بستن کمربند و … می بایست توسط نیرو های متخصص و کار آزموده قرار گیرد زیرا کو چکترین اشتباه می تواند آخرین اشتباه افراد باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>