اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تاورکرین

تاور کرین یا جرثقیل برج سازی یکی از دستاورد های مهم بشر است که ساختارهای متفاوتی بنا به نوع توقع کاربر دارا است. همچنین در زمینه های برج سازی، سد سازی، سیلو سازی، پل سازی و … به کار گرفته می شود. تاورکرین می تواند در ارتفاع های متفاوت با باربرداری های متفاوت در شعاع های متفاوت خدمت دهی نماید. تاور کرین قدرت مانور بسیار بالا در زمینه ی باربرداری جهت استفاده های گوناگون دارد.

ویژگی های تاورکرین

  • برای یک تاورکرین معمولی حداقل ارتفاع از 18 متر شروع می شود. تا ارتفاع بالاتری بنا به نیاز، قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد.
  • حداکثر شعاع تحت پوشش 80 متر است.
  • حداکثر وزن قابل حمل 25 تن است.
  • باید توجه داشت که این حداکثر وزن بار قابل حمل در صورتی است که واگن برقی در بالای دکل باشد نه در انتهای بازوی تاور کرین.

انواع تاور کرین

تاور کرین ها به سه دسته ثابت، متحرک و بالا رونده تقسیم می شوند.تاور کرین متحرک خود در سه نوع موجود است:

  • تاور کرین ریلی
  • تاور کرین جاده ای
  • تاور کرین شناور

در ساخت این تاور کرین از قطعات ساده ای به شکل خرپا استفاده شده است. تاور کرین های متحرک شعاع عملیاتی وسیعی دارند و تا ارتفاع زیادی را تحت پوشش قرار می دهند.

تاور کرین بالارونده روی بناهای در حال ساخت قرار می گیرند و همراه آنها با افزایش ارتفاع ساختمان بالا می رود. از این نوع تاور کرین نیز در صنعت برج سازی و ساخت آسمان خراش ها و پل سازی استفاده می شود.
اجزای تشکیل دهنده تاور کرینهمه تاور کرین ها صرف نظر از نوع آنها اجزای ثابتی دارند.

پایه جرثقیل، تاور کرین یک بالشتک بتنی دارد که به عنوان تکیه گاه تاور کرین عمل می کند و این پایه از پایین به این بالشتک پیچ و از بالا به دکل ارتفاع دهنده تاور کرین متصل است.واحد چرخان که متشکل از یک چرخ دنده و یک موتور که وظیفه چرخاندن تاور کرین بر عهده این مجموعه است.

وظیفه حمل بار، بر گردن بازوی افقی تاور کرین است که همراستا با واگن تاور کرین حرکت می کند و بار را در شعاع مورد نظر جا به جا می کند.هم راستا با بازوی افقی، بازوی کوتاه تر دیگری به نام بازوی مکانیکی قرار دارد که در برگیرنده موتور و سایر لوازم برقی جانبی تاور کرین است.نیروی لازم برای حمل بار توسط موتور جای داده شده در اتاقک کابین تامین می شود. این کابین واحد الکترونیکی مجزایی جهت هدایت کابل و واگن برقی تاور کرین دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>