اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سقف

دامپا، ابزاری خاص جهت پوشش سقف های کاذب و سازه شیروانی است. از دامپا جهت پوشش قسمت هایی از جلوی شیروانی و دیواره های کانکس ها نیز استفاده می شود. دامپا با توجه به نوع کاربرد آن و همچنین سازه انتخاب شده برای شیروانی به دو صورت کلی جوشی یا پرچی به سازه متصل می گردد. از این رو ضخامت های مختلفی می توان برای آن در نظر گرفت. معمولاً دامپا را در ضخامت های 0/4 تا 1/25 میلیمتر مورد استفاده قرار می دهند. همچنین دامپا را می توان از ورق روغنی، گالوانیزه، گالوانیزه رنگی و ورق آلومینیوم تولید نمود.

سقف کاذب دامپا از قدیمی ترین محصولات سقف بوده و در سه مدل ساده، سوراخ دار ریز و سوراخ دار درشت، عرضه می شود. این سقف با عرض 10 و 20 سانتی متر، برای ساختمان ها ی اداری، فضاهای بیمارستانی، استخر، جایگاه های سوخت و سونا، محصول مناسبی است. قابلیت رنگ پذیری الکترواستاتیک و نداشتن هیچ گونه محدودیت در انتخاب رنگ، آن را محصولی پر تقاضا کرده است. سقف کاذب دامپا بسته به محل استفاده متفاوت است. از نوع ساده آن، برا ی محل هایی که، نیاز به عایق بودن صوتی ندارد استفاده می شود. نوع سوراخ دار آن برا ی محل هایی که نیاز به آکوستیک بودن را دارد استفاده می شود.

مراحل اجرای سقف کاذب دامپا

ابتدا پس از مشخص کردن خط تراز سقف همانند سقف های کاذب شبکه ای، ابتدا نبشی لبه دیوار به کمک پیچ ٬ پرچ یا رول پلاک نصب می شود. با این تفاوت که در نصب سقف کاذب دامپا به جای نبشی گالوانیزه بوطور استاندارد از پروفیل پوشاننده لبه ( ناودانی لبه) که جنس آن آلومینیوم (یا استیل) رنگی است استفاده می شود. این پروفیل به شکلی ساخته شده که لبه پانل های دامپا به راحتی در داخل آن قفل شوند.

جهت ایجاد و اتصال سازه نگهدارنده از تسمه آویز و U چانل استفاده می شود. U چانل به جهت طراحی خاص دارای لبه های متعدد و منظمی جهت قفل شدن لبه پانل های سقف کاذب دامپا است. بر اساس وزن تقریبی سازه و همچنین طول پانل ها و با توجه به میزان روشنایی ها و تجهیزات مورد نظر جهت نصب بر روی سقف دامپا فاصله بین U چانل ها و تعداد آویز ها مشخص خواهند شد ( به تبع هرچه تعداد آویز ها و یوچانل ها بیشتر باشد استحکام بالاتری انتظار می رود).

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>