اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دال

در صورتی که ابعاد دال به صورت تیپ بوده و جرثقیل برای حمل قطعات سنگین مهیا است و نیاز به سرعت زیاد داشته باشند از قالب هایی که یک چشمه دال را به صورت یکپارچه قالب بندی می نمایند، استفاده می شود.

قالب های میزی

یکپارچه ترین و در نتیجه سریع ترین سیستم قالب بندی سقف، قالب های میزی است. در قالب های میزی اجزای قالب شامل رویه، پشت بند، تیرک و پایه یکپارچه بوده و به طور یکپارچه حمل و نقل و نصب می شود. این سیستم سریع ترین سیستم قالب بندی سقف است و د ر انبوه سازی از آن استفاده می شود. حمل و نقل این قالب ها را توسط جرثقیل های برجی (تاور کرین) اصطلاحاً پرواز قالب ها می گویند.

قالب های تونلی

از اشکال نوین قالب های سقف. قالب های تونلی است. در این سیستم قالب بندی، قالب دیوار و سقف به صورت یکپارچه انجام می شود. با توجه به همزمانی ا جرای دیوار و سقف، سرعت این قالب ها نسبت به قالب های میزی بیشتر است، ولی قالب برداری آن نیاز به زمان بیشتری دارد و نسبت به قالب های میزی دارای محدودیت اجرایی است.

قالب بندی تیر

قالب بندی تیرها معمولاً از یک قطعه در کف و دو قطعه جانبی تشکیل می شود. معمولاً قالب کف با عرض دقیق تر ساخته می شود و مستقیماً بر روی سر شمع ها قرار می گیرد و قالب های کناره بر قالب کف مماس شده و آنها نیز روی سر شمع ها قرار داده می شوند (روی قالب کف تکیه نمی کنند). مشخص است که قالب های کناری از دو طرف به قالب های دال متصل خواهند شد. نحوه تعبیه این پشت بندها به نظر طراح بستگی خواهد داشت. شمع ها نیز جهت حمایت از قالب در زیر قطعه کف به صورت مستقیم یا با واسطه (به کمک تیرهای طولی) قرار خواهند گرفت.

طول دقیق و عملی قطعات کف و کناره قالب تیرها به روش قالب بندی بستگی دارد. اگر قالب کف تیر لب به لب با قالب ستون (یا شاهتیر) ساخته شود طول آن برابر دهانه آزاد تیر خواهد بود ولی اگر قالب کف با ضخامت قالب ستون (یا شاهتیر) همپوشانی داشته باشد و بر آنها تکیه نماید باید ضخامت قالب های ستون (یا شاهتیر) در دو طرف تیر را به دهانه آزاد آن اضافه کرد. در مورد قالب های کناره هم وضعیت همینطور است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>