اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیلت آپ

سیستم اجرای تیلت آپ که بیشتر به عنوان روش اجرا، قابل طرح است تا سیستم ساختمانی، معمولاً به روشی گفته می شود که در آن اعضای دیواری باربر بتنی، سازه ساختمان را تشکیل می دهند. در این روش دیوار ها در محل اجرای پروژه، به صورت افقی بتن ریزی می شوند و پس از عمل آوری بتن، قطعه را با کمک جرثقیل در محل خود نصب می کنند.

از روش اجرای تیلت آپ اغلب برای اجرای ساختمان هایی با کاربری انباری، تجاری (مراکز خرید) و اداری که در آن ها سرعت اجرا و مسائل اقتصادی اهمیت دارد، استفاده می شود. این روش، عمدتاً برای ساخت ساختمان های کوتاه مرتبه حداکثر تا چهار طبقه به کار می رود. اگرچه اکثر ساختمان های ساخته شده با این روش یک یا دو طبقه هستند و تعداد معدودی ساختمان بیش از چهار طبقه نیز به این روش ساخته شده اند.

انواع سیستم های سازه ای تیلت آپ

به طور کلی، سیستم های سازه ای قابل اجرا به روش تیلت آپ، به شرح زیر هستند.

سیستم جعبه ای

اکثریت قریب به اتفاق ساختمان های ساخته شده به روش تیلت آپ دارای سیستم جعبه ای هستند. سیستم سازه ای جعبه ای متشکل از دیافراگم های سقف و دیوار های بتن مسلح است که در آن دیوار های بتن مسلح به صورت تیلت آپ اجرا می شوند. در این سیستم سازه ای، دیافراگم های سقف بار های جانبی وارده بر سازه را به دیوار های بتن مسلح منتقل می کنند. این دیوار ها به صورت دیوار برشی، نیرو های فوق را به شالوده بتن مسلح منتقل می کنند.

سیستم قاب صلب

این سیستم سازه ای، متشکل از تعدادی قاب خمشی بتن مسلح صلب است که در دو جهت عمود بر هم قرار می گیرند. وظیفه باربری ثقلی و جانبی سازه، بر عهده این قاب ها است. دیوار ها در این سیستم غیر سازه ای هستند و صرفاً به صورت دیوار های نما و در بسیاری از موارد با اتصالات خشک اجرا می شوند. در این نوع سیستم، امکان ایجاد تغییرات و توسعه احتمالی در طول دوره بهره برداری، با سهولت بیشتری (نسبت به سیستم های جعبه ای) وجود دارد.

سیستم ترکیبی

سیستم ترکیبی از تلفیق دو سیستمی که پیشتر تشریح شد، یعنی سیستم سازه ای جعبه ای و قاب صلب، در پلان به دست می آید. در این حالت اغلب در یک راستای اصلی پلان از دیوار های برشی و در راستای عمود بر آن از قاب های خمشی بتن مسلح استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>