اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیلت آپ

این روش اجرا بیشتر برای ساختمان های کوتاه مرتبه در نظر گرفته شده است و حداکثر تعداد طبقات ساختمان، با توجه به محدودیت های اجرایی به 4 طبقه محدود می شود. بدیهی است افزایش تعداد طبقات مسائل اجرایی را با پیچیدگی هایی همراه می سازد و در این حالت دیگر توجیه قوی برای استفاده از این سیستم وجود ندارد.در زمینه طراحی، الزام وجود دیوار های سازه ای باعث می شود، آزادی عمل در طراحی ساختار اصلی معماری اندکی کمتر از سیستم هایی نظیر تیر ستون بتنی یا اسکلت فلزی (بادبنددار یا قاب خمشی) باشد. در نتیجه، میزان اختیار در تعیین ابعاد فضا ها، در مقایسه با دیگر سیستم های نام برده کمتر است.

این سیستم از نظر نما محدودیت های فراوانی دارد و تنها در مورد نما های کاملاً مسطح و دو بعدی قابل توجیه است. به عبارت دیگر، در صورت کاربرد این روش اجرا، در معماری امکان ایجاد تورفتگی ها و بیرون زدگی ها در نما کاملاً منتفی می شود.این سیستم در مقایسه با سیستم های متداول (حتی در مقایسه با دیوار ها و سقف های سیستم هایی نظیر تونلی) و خصوصاً نسبت به سیستم های نوین (نظیر LSF) سنگین است و مصرف مصالح اصلی (بتن و میل گرد) قابل ملاحظه است. لازم به توضیح است در اکثر موارد، افزایش مصرف مصالح اصلی به دلیل بار های وارد شده در زمان جابه جایی و نصب دیوار است.

با توجه به سنگین بودن قطعات بتنی مورد استفاده، وجود جرثقیل و دیگر امکانات سنگین نصب الزامی است.
امکان تغییر ابعاد قطعات، پس از تولید منتفی است. در نتیجه، در صورت وجود اشتباه در ساخت قطعه ( ابعاد، میل گرد گذاری و …) لازم است قطعه مجدداً ساخته شود.امکان دسترسی به مدار های تأسیسات مکانیکی و الکتریکی در دوره بهره برداری وجود ندارد، و در صورت بروز مشکل، در اکثر موارد لازم خواهد بود مدار جایگزینی به صورت روکار اجرا شود.

قابلیت تامین انتظارات در خصوص ایمنی در برابر حریق بدون نیاز به در نظر گرفتن تمهیدات ویژه وجود دارد.
عدم تامین انتظارات (در صورت عدم استفاده از لایه های ارتجاعی میراگر صوت) در خصوص صدابندی کوبه ای سقف های بین طبقات.برای اجرای دیوار با این روش، نیاز به کارگاه بزرگ برای اجرا وجود دارد. توالی فعالیت ها، زمانی که کارگاه کوچک باشد با مشکلاتی رو به رو می شود. این امر زمانی تشدید می شود که لازم است پانل ها، یکی پس از دیگری ساخته و برپا شوند.

محدودیت های فصلی در خصوص اجرای این سیستم، در اکثر موارد مشابه سیستم های متداول است. در صورتی که دمای متوسط هوا در زمان بتن ریزی پایین باشد، در این سیستم نیز باید تمهیدات لازم برای محافظت بتن در برابر یخ زدگی در نظر گرفته شود. در عوض محافظت قطعات بتن ریزی شده (در برابر یخ بندان) اندکی ساده تر از مورد اجرای دیوار بتنی (به صورت عمودی) است. در مورد عمل آوری و کنترل رطوبت و تبخیر نیز می توان گفت با تمهیدات ساده ای قابل کنترل است.

با توجه به این نکته که نمای دیوار به صورت پیش ساخته اجرا می شود، عایق حرارتی می تواند در طرف خارج (به صورت پیش ساخته) یا داخل ساختمان (پس از برپاسازی دیوار ها و اجرای سازه ساختمان) در نظر گرفته شود و مشکل اجرایی خاصی وجود نخواهد داشت.تامین انتظارات در خصوص صدابندی دیوار های خارجی، در صورتی که ضخامت لازم برای لایه بتنی تامین شود و یا از عایق های حرارتی معدنی برای بهبود عملکرد صوتی دیوار استفاده شود، امکان پذیر است و از این بعد وضعیت مشابه روش های اجرای متداول است.

نگهداری قطعات قالب گیری شده، صرفاً در روز های اول پس از بتن ریزی، به دلیل لازمه تامین شرایط مناسب برای عمل آوری بتن، از حساسیت خاصی برخوردار است.برای انبارداری قطعات آماده شده، نیازی به فضای سرپوشیده نیست، و معمولاً این کار به سهولت در کارگاه اجرا انجام می گیرد.در روش تیلت آپ، اجزای بتنی یعنی دیوارها، ستون ها وتکیه گاه ها بر روی دال بتنی قرار می گیرند به این معنی که دیوار ها در محل اجرای پروژه، به صورت افقی بتن ریزی می شوند و پس از عمل آوری بتن، با کمک جرثقیل در محل خود نصب می شوند. معرفی و توسعه ی روش های اجرای اقتصادی سازه های نوین در ایران از اهداف خاص این پژوهش است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>