اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوار

این نوع دیوارها غیر بار بر بوده و دارای اسکلت نگاهدارنده دیوار هستند که عموماً از پروفیل های گالوانیزه جدار نازک تهیه و اجرا می شوند. دو طرف اسکلت اجرا شده با پانل های پایه سیمانی، گچی و غیره پوشیده شده و در فاصله آزاد دو طرف پانل ها می توان از مصالح عایق یا پرکننده دیگر استفاده نمود.

سازه گالوانیزه دیوار که به زیرسازی دیوار دو لایه هم گفته می شود دارای پروفیل هایی با شکل و اندازه و ابعاد مختلف بوده که با فاصله های 35 تا 65 سانتیمتر مابین ستو ن ها و از کف تا سقف قرار می گیرد. این دیوار از دو لایه صفحات مسلح سیمانی سبک سمنت بورد یا صفحات پایه گچی تشکیل شده است. هر لایه از صفحات با ضخامت های مختلف دو طرف سازه دیوار نصب و با پیچ مخصوص بسته می شود. سپس در داخل دیوار جهت افزایش ضریب مقاومت و ایزو لاسیون در برابر گرما، سرما و صدا و رطوبت لایه هایی از عایق پشم سنگ یا فوم مخصوص یا تزریق بتن سبک قرار داده می شود.

این نوع دیوارها جایگزین مناسب و سبکی به جای دیوارهای سنتی بوده و برای استفاده در ساختمان ها مخصوصاً در سیستم های پیش ساخته به عنوان پوشش داخلی و خارجی قابل استفاده است. صفحات پوشش دیوار از پانل های سیمانی الیاف دار (فایبر سمنت برد متشکل از سیمان پر تلند، نوعی فیبر سلولزی الیاف طبیعی و مواد افزودنی و عاری از آزبست) یا پانل های گچی که با ویژگی های خاص، امکان ساخت بناهای سبک، ارزان و عایق حرارت و صوت را در تمامی شرایط اقلیمی فراهم می نمایند.

نوع صفحات استفاده شده بسته به محل اجرا (داخلی یا خارجی، مرطوب یا خشک، ضربه خور یا غیر ضربه خور و…) مختلف بوده و برای دستیابی به انواع ویژگی ها نظیر میزان عایق بودن در برابر آتش، حرارت، رطوبت و صدا، با ترکیبات یا انواع مختلف طراحی و اجرا می شوند.

در صورت نیاز به جابه جایی و تغییرات دیوار و همچنین ترمیم و تعویض احتمالی سیستم تأسیساتی (لوله های برق، آب و فاضلاب) نیاز به کنده کاری نداشته و با سهولت و در اسرع وقت قابل اجرا بوده و انباشت نخاله ندارد. در صورت نیاز به تغییرات در پوشش رنگ یا کاغذ دیواری بدون هیچ مشکلی امکان پذیر است. چارچوب درب ها و پنجره ها بدون هیچگونه فاصله ای داخل دیوار قرار گرفته و با پیچ نصب می شود که در صورت نیاز به راحتی قابل تعویض بوده و نیاز به کنده کاری و تخریب و رنگ آمیزی دیوار نیست.

خصوصیات این نوع سیستم

ساختار سیستم های ساخت و ساز خشک از سرعت و دقت اجرایی بسیار با لاتری نسبت به روش های سنتی ساخت (بنایی) برخوردار است. انتخاب این سیستم ساخت در مرحله طراحی و محاسبات سازه ای باعث کاهش وزن کلی ساختمان و کم شدن ابعاد ستون و تیرها و پل ها خواهد شد. در زمان بهره برداری، ضمن تأثیر منفی بر سازه های اصلی، در برابر زمین لرزه هایی با شدت بالا و تکان های شدید مقاوم خواهند بود.

به دلیل سبک بودن و بسته بندی محصو لات سمنت بورد، حجم حمل و نقل مصالح را کاهش داده و هزینه حمل و نقل را به شدت کاهش می دهد. همچنین در مواقع نیاز به تغییرات و جابه جایی و دسترسی به تأسیسات و تعمیرات احتمالی از سهولت و راحتی و سرعت با لایی برخوردار است. با استفاده از ورق های سیمانی سبک سمنت بورد ساختارهای ایجاد شده با این سیستم، عایق حرارتی برودتی و صوتی مناسب و مقاوم در برابر آتش و حریق را به وجود آورده و می توان سازه یا فضای مورد نظر در ساختمان را به مدت حداقل 5 ساعت ایمن نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>