اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

اینگونه بلوک ها با استفاده از بتن سبک گازی تهیه می شوند. بتن سب:، بتنی است که وزن آن در مقیاس حجمی از بتن معمولی کمتر (حدود555 کیلوگرم در مترمکعب) است. همچنین استفاده از آن در ساخت و ساز موجب کاهش وزن بار مرده و بالا رفتن مقاومت حرارتی و صوتی سازه می شود. این گونه بلوک ها در انواع زیر تهیه می شوند.

  • بتن دانه سبک (با استفاده از دانه های سبک معدنی، یا دانه های سبک حاصل از ضایعات کوره صنایع، یا دانه های سبک مصنوعی)
  • بتن بدون ریزدانه
  • بتن همراه با مواد شیمیایی هوازا (با استفاده از بتن کفی، یا بتن گازی)

ویژگی های بتن سبک گازی

بتن هوادار اتوکالو شده که به اختصار AAC نامیده می شود، یک نوع خاص بتن سبک متخلخل است کهعمدتاً از مواد با پایه سیلیس، سیمان و آهک ساخته می شود.سبکی آن به دلیل بافت متخلخل ناشی از واکنش شیمیایی پودر آلومینیوم با مواد اولیه بتن است.این محصول شامل دو فرآیند اصلی ایجاد تخلخل در دوغاب (مخلوطی از سیمان، آهک و پودر سیلیس) و عمل آوری بتن حاصل توسط اتوکلاو است.

مواد چسباننده (عمدتاً سیمان و آهک) در فرآیند اتوکلاو با مصالح سیلیسی واکنش نشان داده و سیلیکات کلسیم هیدراته تولید مى کند.ساختار متخلخل AAC علت واکنش آهک آزاد حاصل از ترکیبات (سیمان و آهک و پودر آلومینیوم) دارای خواص حرارتی مناسب (عایق حرارتی) و هم چنین نسبت مقاومت به جرم حجمی زیادتری نسبت به دیگر انواع بتن است.

محصول به دست آمده بعد از اتوکلاو نیاز به عمل آوری دیگری ندارد و قطعات تولید شده می توانند بعد از سرد شدن مورد استفاده قرار گیرند.بتن گازی در جرم حجمی و مقاومت های مختلف تولید می شود که بستگی به کاربرد مورد نظر دارد.لازم به ذکر است بتن سبک گازی به شیوه های مرسوم براى کاربردهای سازه ای مورد استفاده قرار نمی گیرد.

عمده ترین کاربردهاى بتن گازى با توجه به وزن کم و مقاومت مناسب غیرسازه اى

  • بلوک های سبک ساختمانی براى ساخت دیوارهای جداکننده
  • قطعات مسلح بتن گازی برای کاربردهایی مانند پانل های پرکننده سقف و دیوار غیر باربر

مقاومت در برابر یخ زدگی

برای هر ماده متخلخل خطر یخ زدگی وقتی وجود دارد که رطوبت موجود در آن ماده از یک مقدار بحرانی بالاتر رود و ماده در معرض سیکل های متوالی یخ زدن و آب شدن قرار گیرد. برای AAC مقدار بحرانی رطوبت حدود 45 %حجمی است. در شرایط عادی در هیچ مرحله ای از تولید، عمل آوری و قرار گرفتن AAC در ساختمان، رطوبت آن به این عدد نمی رسد. بنابراین AAC مقاومت خوبی در برابر یخ زدگی دارد. به عبارت دیگر، حجم زیاد تخلخل و تعداد حفره های زیاد AAC اجازه افزایش حجمی ناشی از، انبساط آب در تبدیل به یخ را می دهد و در نتیجه خسارتی ایجاد نمی شود.

مقاومت در برابر آتش

AAC غیر آتش گیر است. هدایت حرارتی کم و وجود رطوبت تعادلی، آن را برای محافظت دیگر سازه ها از اثرات آتش مناسب ساخته است. ضمن اینکه استفاده از این مصالح منجر به عدم انتشار شعله نیز می شود.

مزایای اقتصادی

  • صرفه جویی در مصرف فو لاد و بتن، با توجه به سبک بودن بتن AAC وزن بار مرده ساختمان کاهش می یابد، به همین دلیل در مصرف فو لاد و بتن سازه نیز صرفه جویی می شود.
  • کاهش خسارت در زمان زلزله
  • به علت سبک بودن ساختمان بر اثر نیروی زلزله خسارت کمتری متوجه آن می شود.
  • کاهش هزینه های سرمایش و گرمایش و صرفه جویی در مصرف انرژی
  • بتن AAC به علت پایین بودن وزن مخصوص، یک عایق مؤثر در برابر گرما، سرما و صدا است که با توجه به عدم نیاز به عایق کاری اضافی ساختمان این امر سبب کاهش هزینه ساخت و جلوگیری از اتلاف سرمایه می شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>