اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوار

براى اجراى عناصر قائم به شکل دیوار از قالب هاى مخصوص این کار استفاده کرد. این قالب ها را مانند سایر قالب ها مى توان هم در پاى کار و هم در کارخانه ساخت. از مصالح مختلف اعم از چوب و تخته چندلا و ورق هاى فولادى مى توان براى این کار استفاده کرد. از جمله نکات مهم در اجراى قالب هاى چوبى یکى سطح سالم و دیگرى عدم وجود اعوجاج در آن است تا موجب ایجاد یک نماى بى خدشه بر روى کار شود. از این رو در انتخاب مصالح قالب، حمل و نقل، دفعات و تکرار استفاده از قالب ها و انبار کردن آنها باید دقت زیادى به خرج داد.

از دیگر نکات مربوط به قالب ها نگهدارى پس از قالب بردارى است که باید قالب ها را تمیز و روغن زد. دقت شود که استفاده از روغن سوخته موتور مى تواند موجب کاهش کیفیت ظاهرى و باطنى سطوح بتنى شود. انتخاب نوع قالب مصرفى نیز معمولاً تابع مسائل اقتصادى است که خود شامل عواملى نظیر قیمت مصالح قالب، هزینه هاى ساخت، قالب بندى و قالب بردارى، تجهیزات مورد نیاز و امکان استفاده مجدد از قالب است.

قالب هاى فلزى على رغم هزینه اولیه بالاى تهیه به علت امکان تعداد موارد استفاده اقتصادى تر به نظر مى رسند. با این حال در برخى موارد مشاهده شده که نگهدارى مناسب از قالب هاى چوبى امکان استفاده مجدد از آنها را تا پنجاه بار هم فراهم آورده است. حداقل ضخامت قابل توصیه براى قالب هاى چوبى و تخته چندلایى 120 میلى متر است که رعایت این ضخامت مى تواند علاوه بر حفظ کیفیت عملیات بر عمر قالب بیافزاید.

استفاده از قالب هاى فولادى پیش ساخته براى قالب بندى دیوارها، خصوصاً دیوارهاى داراى نماى معمارى بسیار با اهمیت است. بهتر است که قالب هاى فولادى داراى ابعاد استاندارد باشند. به منظور جلوگیرى از ایجاد لبه هاى تیز در اجزاى بتنى مى توان از یک سرى قالب هاى فلزى مخصوص کنج استفاده نمود که موجب ایجاد پخ در لبه هاى اجزا بتنى مى شوند.

بسته به شکل ستون ها و ارتفاع آنها باید اقتصادى ترین جنس قالب ستون ها تعیین شود. نظر به این که ابعاد قالب ستون ها کمتر از ابعاد قالب دیوارها است بدنه قالب هاى ستون مانند دال هاى دو طرفه عمل کرده و در نتیجه ظرفیت باربرى آن ها نسبت به قالب ستون ها با ارتفاع و جنس مشابه بیشتر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>