اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لحیم کاری

لحیم کاری سخت در کوره برقی به تدریج جایگاه ویژه ای در میان روش های گوناگون و شکل دهی قطعات و ساخت بستارها پیدا کرده است. به کارگیری این روش در همهٔ موارد موجب بهبود کیفیت شده است. این روش موجب افزایش مقاومت اتصالات همراه با استحکام، یکنواختی و ظاهری زیبای شده است.

در عمل همهٔ خودروها و بسیاری از گونه های تجاری یخچال دارای چندین قطعهٔ لحیم کاری شدهٔ کوره ای هستند. برای لحیم کاری سخت کوره ای از کوره های پاتیلی حمام نمک هم استفاده می شود.لحیم کاری سخت در کورهٔ الکتریکی جایگزین روش های لحیم کاری با مشعل، لحیم کاری غوطه وری، لحیم کاری نرم یا لحیم کاری ناسر راست، میخکوبی، پرچکاری، جوشکاری، ماشین کاری قطعه کار خام، ریخته گری و آهنگری گرم شده است.

موفقیت عملیات لحیم کاری سخت کوره ای تا اندازهٔ زیادی به روش گیرش اجزای بستار، طراحی اتصالات و چگونگی کاربرد فلز لحیم کاری بستگی دارد. مس رایج ترین فلز لحیم کاری و فولاد پرمصرف ترین فلز مادر است. در این فرایند از فلزات لحیم کاری و مادر دیگری هم استفاده می شود ولی ترکیب مس و فولاد از همه رایج تر است.

ساده ترین روش اتصال دو قطعه نسبت به هم نصب یکی بر روی دیگری به گونه ای است که فلز لحیم کاری یا بین آنها قرار گیرد و یا در نزدیکی اتصال بر گرداگرد یکی از آن ها پیچیده شود. در این روش وزن قطعهٔ بالائی کمک می کند تا اتصال فلز به فلز خوبی به دست آید.

اتصال و بست قطعات بستار مسایل بسیار پدید می آورد. یکی از روش های رایج اتصال اجزای بستار برای لحیم کاری سخت کوره ای استفاده از گیرندهٔ غلافی برای استقرار آنها نسبت به هم است. علاوه بر سفتی اتصال انطباق غلافی، برای جلوگیری از لغزش اجزا نسبت به یکدیگر در هنگام گرم شدن آنها تمهید دیگری نیز باید اندیشیده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>