اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ساختمان


ترک های قطری کششی

این گونه ترک ها بعلت ایجاد تنش های کششی در دیوار تحت نیروی جانبی ایجاد می شوند. به علت ماهیت رفت و برگشتی نیروهای لرزه ای این ترک ها به صورت ضربدری شکل روی سطح دیوار ظاهر می شوند. ایجاد این ترک ها باعث می شود که مقاومت درون صفحه دیوار بشدت کاهش یابد.

ترک های برشی

این ترک ها بعلت تنش های برشی ایجاد شده در ملات بین مصالح بنایی ایجاد می شوند. معمولاً به صورت پله ای بر روی سطح دیوار ظاهر می شوند.

ترک های ناشی از خردشدگی کنج

این ترک ها بعلت تمرکز تنش های فشاری در کنج های دیوار به وجود می آیند.اگر نسبت ارتفاع به طول دیوار زیاد باشد رفتار درون صفحه آن خمشی بوده و در نتیجه ترک های افقی خمشی در پایین دیوار ایجاد می شوند. این ترک ها به علت مقاومت کششی پایین مصالح بنایی در وجه کششی ایجاد می شوند. به علت ماهیت رفت و برگشتی نیروهای لرزه ای این ترک ها در پایین دیوار در دو طرف دیوار بنایی مشاهده می شوند.

در محاسبات آسیب پذیری ساختمان بنایی کلاف بندی شده، از کلاف های افقی و قائم استفاده شده است. کلاف های افقی در بالای تمام دیوار ها قرار داده و کلاف قائم در گوشه ها ودر وسط دیوار قرار داده شده است. در این ساختمان تمامی بندهای آیین نامه ای رعایت شده است. به کار بردن کلاف افقی و قائم در ساختمان بنایی، به شدت در رفتار ساختمان تأثیر گذاشته و شکل پذیری ساختمان بسیار بیشتر و سازه از حالت رفتار ترد خارج شده است.

ترک ها در محل اتصال کلاف مشهود بوده و کلاف در محل اتصال با تیر ها مخصوصاً تیر خورجینی ترک بیشتری داشته و در انتها این افزایش ترک سبب از دست دادن مقاومت و تخریب ساختمان شده است. در کل ساختمان بنایی نسبت به ساختمان های دیگر کمتر دچار آسیب شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>