اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

ساختمان های بنایی که مطابق آیین نامه های لرزه ای، طراحی و ساخته می شوند، کم و بیش رفتاری رضایت بخش دارند. فرو ریختگی و خسارت سنگین نیز در آنها ندرتاً اتفاق می افتد. ساختمان های جدید که کاملاً مطابق مقررات طرح لرزه ای، طراحی و اجرا می شوند و ضوابط کنترل مصالح نیز در آنها رعایت می شود، تنها خسارات کمی را متحمل می شوند.

رفتار ساختمان های بنایی نیم اسکلت بدون کلاف با توجه به بررسی های انجام گرفته بسیار نامناسب بوده و در حین بارهای لرزه ای دچار خسارت های عمده جانی و مالی می شود. علت این امر، تردی مصالح بنایی و شکل پذیری کم این گروه از ساختمان ها است.

کلاف های بتن مسلح، نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در جلوگیری از فرو ریختن ساختمان ها داشته و تا حد زیادی باعث کاهش آسیب پذیری می شود. با توجه به نقش کلاف برای بهبود رفتار ساختمان بنایی نیم اسکلت، با ایجاد کلاف، از تمام ظرفیت برشی دیوار استفاده کرده و شکل پذیری سازه را افزایش داد.

همچنین در سازه هایی که کلاف ها در فاصله ای بیشتر از حد مجاز قرار داشته با ایجاد کلاف در حد فاصله بین آنها، این گروه از سازه ها را مقاوم می کنند. نکته مهم این است که در هنگام کلاف بندی سازه های نیم اسکت باید به مهار مناسب و کامل تیرها در داخل کلاف افقی توجه کامل داشت. بعد از کلاف بندی به بررسی رفتار خارج صفحه دیوار که در اکثر ساختمان های بنایی تعیین کننده است پرداخته و با ایجاد مهار و تگیه گاه مناسب دیوارها را در برابر بار خارج صفحه مقاوم نمایند.

دیوار کلاف بندی شده برای رفتار خارج صفحه دارای عملکرد مناسب تری نسبت به بقیه ساختمان ها بوده و شکل پذیری بیشتر نسبت به دیگر سازه ها از خود نشان می دهد. این در حالی است که در دو نوع دیگر ساختمان ها رفتارها تقریباً مشابه بوده و تفاوت چندانی با هم ندارند. بنابراین مقایسه نتایج تأثیر بسزای کلاف را در رفتار مناسب سازه بنایی نشان داده و علت این امر به تأخیر انداختن مود گسیختگی ناشی از لغزش است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>