اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوار

عملکرد ساختمان های بنایی ساخته شده با بلوک سیمانی در زلزله های اخیر در ایران بسیار ضعیف بوده و شکست و فرو پاشی تعداد قابل توجهی از این نوع ساختمان های غیر استاندارد در زلزله های نه چندان قوی موید این مسئله است. از سوی دیگر هیچ گونه تحقیق جامعی در خصوص نحوه رفتار، دلایل ضعف و راهکار مناسب برای مقاوم سازی این ساختمان ها تاکنون به انجام نرسیده است.

استفاده از رویه بتنی شاتکریت جهت تقویت دیوارهای بلوک سیمانی از جمله راهکارهایی است که اخیراً در طرح مقاوم سازی این گونه ساختمان ها مورد استفاده قرار گرفته است. از سوی دیگر در مناطق ساحلی کشور، که دیوارهای بلوک سیمانی رایج تر است، مسئله خوردگی آرماتورهای رویه های شاتکریت دیوارهای بیرونی، به واسطه رطوبت بالای این مناطق و وجود سولفات و یون کلر در هوای محیط، مشکل قابل توجهی است.

استفاده از بلوک های سیمانی جهت ساخت دیوارهای باربر در ساختمان های مصالح بنایی در ایران رواج چشمگیری داشته و تعداد قابل توجهی از ساختمان های موجود، از جمله ساختمان های مدارس، از نوع بلوک سیمانی غیر مسلح هستند. در صورتی که استفاده از این مصالح به صورت غیر مسلح در آیین نامه های ساختمانی کشورهای دیگر غیر مجاز است.

در پیش نویس مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان نیز استفاده از بلوک سیمانی به صورت رایج (بدون پر شدن کامل فضاهای خالی بلوک ها) در دیوارهای باربر غیر مجاز آورده شده است. رفتار ضعیف ساختمان های بنایی با بلوک سیمانی در زلزله های اخیر در ایران موید این مسئله است. از سوی دیگر هیچ گونه راهکار مناسبی برای مقاوم سازی این دیوارها تا کنون ارائه نشده است و استفاده از رویه شاتکریت به گونه رایج با توجه به عدم امکان اتصال مناسب رویه به دیوار نیز راهکار مناسبی به نظر نمی رسد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>