اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بلوک

از نظر مهندسی و آیین نامه ای، استفاده از بلوک سیمانی سوراخدار جهت کار در دیوار باربر فقط در صورتی که دیوار مسلح باشد، مجاز است. علت ایجاد سوراخ های قابل توجه در این گونه بلوک های سیمانی اساساً برای ایجاد فضای مناسب، جهت کار گذاشتن میلگرد و سپس گروت کردن سوراخ است.

ساختمان های ساخته شده با بلوک سیمانی مسلح مانند ساختمان های قابی بتنی و فولادی جزو دسته ساختمان های مهندسی هستند. منظور از ساختمان های مهندسی، ساختمان هایی که دارای محاسبات شامل بارگزاری، تحلیل و طراحی هستند. در این ساختمان ها طراحی خاص بر مبنای نیروهای موجود انجام شده و میلگردهای مورد استفاده بر اساس این محاسبات مشخص می شوند.

ساختمان های بلوک سیمانی مسلح کوتاه تا پنج طبقه مناسبترین نوع ساختمان برای مناطق لرزه خیز هستند. ولی متاسفانه ساختمان بلوک سیمانی مسلح هنوز در ایران مورد استفاده خاص قرار نگرفته و آیین نامه ای جهت آن ارائه نشده است. هر چند در نظر است در ویرایش جدید مقررات ملی ساختمان مبحث هشتم، مسائل مربوط به این نوع ساختمان سازی مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس استانداردهای بین المللی، در مناطق با لرزه خیزی کم، استفاده از دیوارهای سیمانی غیر مسلح ولی گروت شده جهت دیوار باربر مجاز است. در اجرای این دیوارها، پس از چیدن بلوک های سیمانی در یک ردیف، سوراخ های بلوک با گروت سیمان پر شده و دیوار به لحاظ رفتاری مشابه دیوار غیر مسلح ساخته شده از بلوک های سیمانی توپر هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>