اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوار

در استاندارد ها و آیین نامه های بین المللی، استفاده از بلوک سیمانی توخالی غیر مسلح فقط به صورت دیوار غیر باربر میان قاب مجاز شمرده شده است. از انواع بلوک های سیمانی توخالی به ویژه بلوک های سبک برای استفاده در ساخت دیوار غیر باربر بلوک سیمانی استفاده می شود. در ایران نیز از این نوع دیوارهای میان قاب در ساختمان های قابی بتنی و فولادی استفاده می شود.

دیوارهای بلوک سیمانی توخالی باربر

متاسفانه در ایران، مشابه وضعیتی که برای بسیاری از مصالح وارداتی جدید شاهد بوده ایم، ورود بلوک های سیمانی بدون ورود همزمان تکنولوژی ساخت آن از خارج انجام شده است. لذا این مصالح جدید همچنان با ایده ها و تکنولوژی های ساخت سنتی مورد استفاده قرار می گیرند.

از جمله این ایده های سنتی، استفاده از بلوک سیمانی توخالی برای ساخت دیوار باربر است که باعث شده ساختمان های بسیاری در سرتاسر کشور به خصوص نواحی جنوبی که با استفاده از این روش ساخته شده اند در معرض شدید ترین آسیب ها در زلزله های اخیر کشور قرار گیرند. این نوع دیوارهای غیر مسلح علاوه بر ایران در برخی کشورهای دیگر جهان سوم نیز دیده شده است.

استفاده از بلوک های سمیانی توپر به عنوان مصالخ بنایی مشابه آجر از اوایل قرن بیستم رایج شده و همچنان در ساخت دیوارهای بلوک سیمانی غیر مسلح مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از درزهای نازک ملات می تواند به میزان قابل ملاحظه ای مقاومت برشی درون صفحه دیوار تحت بارهای جانبی را در مقایسه با لایه های ضخیم ملات افزایش دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>