اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بلوک

مقاوم سازی دیوار بلوک سیمانی با استفاده از شبکه های از پیش متصل فولادی همراه با تزریق گروت سیمان به عنوان مقاوم سازی انجام شده و موفقیت این روش در افزایش مقاومت و بهبود رفتار دیوارهای کم عرض بلوک سیمانی مورد استفاده قرار گرفت. این روش مقاوم سازی علاوه بر افزایش مقاومت دیوار باعث افزایش شکل پذیری آن نیز خواهد شد.

مقاومت لرزه ای ساختمان تقویت شده با پلاستر سیمانی مسلح حدود 43 درصد از مقاومت لرزه ای ساختمان تقویت نشده بیشتر بوده و شکل پذیری ساختمان نیز به لحاظ تقویت 100 افزایش داشته است. این روش مقاوم سازی برای ساختمان دو طبقه مورد نظر باعث شده تا ساختمان بتواند زلزله هایی را تا بیشینه شتاب 0/4 تا 0/5 شتاب ثقل زمین را بتواند تحمل کند ولی در شتاب های 0/73 شتاب ثقل زمین و بالاتر، توان لازم برای جلوگیری از ویرانی و سقوط ساختمان را ندارد.

رفتار ضعیف ساختمان های مصالح بنایی ساخته شده با بلوک سیمانی توخالی غیر مسلح ناشی از ضعف مصالح، ضعف اجرا و ساختار نامناسب دیوارهای بلوک سیمانی غیر مسلح در تحمل بارهای جانبی از جمله دلایل اصلی ضعف این ساختمان ها در برابر زلزله بیان شده است.

ویژگی های مقاومتی و رفتاری بلوک های سیمانی

برای مشخص کردن پارامترهای مقاومتی و رفتاری بلوک های سیمانی مورد استفاده در دیوارهای بلوک سیمانی آزمایش های مقاومت فشاری، مقاومت کششی، مدول الاستیسیته از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در رابطه با انجام آزمایش ها باید توجه خاص به محاسبه سطح مقطع موثر نمونه های مورد آزمایش مبذول داشت.

از موارد مهم دیگر که بر مقاوت فشاری بلوک تأثیر می گذارند ابعاد نمونه ها و شرایط تماس سطح نمونه ها با فک دستگاه پرس است. زیرا از یک سو اصطکاک ناشی از تماس سطح نمونه و ورق فک دستگاه تنش های افقی (برشی) قابل توجهی به بلوک وارد نموده و مقاومت فشاری نمونه تحت آزمایش را تحت تأثیر قرار می دهد. و از سوی دیگر ناهمواری های سطح بلوک باعث افزایش اصطکاک و تمرکز تنش در بلوک سیمانی می شود. برای این منظور از کلاهک گذاری با ترکیب سولفور استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>