اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بلوک

با توجه به این که دیوارهای تقویت نشده از نوع دیوارهای بلوک سیمانی با اجرای رایج در ایران در نظر گرفته شده اند، در ساخت آنها بلوک های سیمانی زنجاب نشده و درزهای قائم بین بلوک ها نیز از ملات پر نشده اند. ملات مورد استفاده ملات ماسه سیمان با استفاده از ماسه صفر - شش نشسته و سیمان پرتلند تیپ 1 به نسبت 4 با 1 در نظر گرفته شده است.

همچنین برای یک دست بودن وضعیت دیوار چینی در همه دیوارها، سوراخ های داخل بلوک های سیمانی پیشاپیش با پلی فوم پر شده و به این ترتیب ملات فقط در قسمت لبه افقی بلوک ها قرار گرفته و داخل سوراخ های بلوک ها نفوذ نکرده اند.پس از اجرای دیوار بلوک سیمانی، تیر بتنی بارگذاری، به عرض برابر با عرض دیوار و عمق 25 سانتیمتر اجرا شده است. جهت تقویت تیر بارگذاری از چهار میلگرد فی 12 طولی و تعدادی خاموت فی 8 به صورت یک شبکه پیوسته استفاده شده است.

اتصال تیر بارگذاری به دیوار با در ابتدا و انتها قرار دادن دو میلگرد عمودی در ابتدا و انتهای تیر و ادامه دادن آنها در سوراخ های بالاترین رج بلوک سیمانی و پر کردن این سوراخ ها از بتن توقیت شد. دیوار و تیر بتنی بارگذاری به مدت یک ماه به حال خود رها شده و در این مدت تنها تیر بتنی بارگذاری مورد مراقبت رطوبتی قرار گرفت.دیوارهای بلوک سیمانی اساساً با استفاده از بلوک سیمانی و ملات ماسه سیمان ساخته می شوند.

بنابراین مقاومت دیوار نه تنها به مقاومت بلوک سیمانی بلکه به مقاومت ملات مورد استفاده نیز بستگی خواهد داشت. رابطه مقاومت فشاری مجموعه بلوک سیمانی و ملات (دیوار) را به عنوان تابعی از مقاومت فشاری بلوک سیمانی و سه نوع ملات متفاوت نشان می دهد. مقاومت فشاری مجموعه بلوک سیمانی و ملات از مقاومت فشاری بلوک های سمیمانی تشکیل دهنده آن کمتر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>