اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پوشش حرارتی

با توجه به اهمیت گسترده ای که پوشش فلزات در صنعت و حتی در زندگی روزمره پیدا کرده، باعث شده تحقیق و پژوهش در این زمینه مورد توجه بسیاری از مهندسین قرار گیرد. امروزه استفاده روز افزون از تکنولوژی های جدید در صنایع پوشش دهی، باعث بهبود سطوح و کیفیت سطح محصولات شده است. از عمده روش هایی که تأثیر بسیار مهمی در جلوگیری از خوردگی سطح ایفا می کند، استفاده از پوشش ها بر روی سطوح فلزی به خصوص فلزات آهنی است.

پوشش های اسپری حرارتی به دلیل عملکرد نوع فراگیرشان کاربرد گسترده ای در صنعت فولاد دارند. فرایندهای متفاوت اسپری حرارتی برای پوشش دهی قطعات مختلف با توجه به نوع کاربرد خدماتی آن، مورد استفاده قرار می گیرند. صنعت فولاد یکی از مهم ترین زیر ساختارهای صنعتی است که با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند. وزن سنگین پوشش های فولادی، خوردگی و مشکلات بعدی محصولات با کیفیت نامناسب، برخی از مشکلات بزرگی است که صنعت فولاد با آنها روبرو است.

پوشش دهی اسپری حرارتی و مزایای آن

پوشش دهی اسپری حرارتی (انفجاری یا احتراقی) فرایندی برای نشاندن لایه های نازک از یک پوشان فلزی بر روی سطح مورد نظر است. که منجر به ایجاد خواص ویژه ای بر روی سطح می شود. مواد پوشان به صورت پودر یا به شکل مفتول، ابتدا در داخل یک منبع حرارتی ذوب می شوند و سپس با سرعت بسیار بالا از مخزن به بیرون رانده می شود و به شدت به سطح آماده شده برخورد می کند و تشکیل یک لایه نازک متراکم محافظتی را می دهد.

در این فرایند مواد پوشان بر اثر انفجار اکسیژن و گاز سوختنی ذوب شده و با سرعت بسیار زیاد از داخل لوله بلند (گان) شلیک می شود و به شکل پودر تزریق و به سطح مورد نظر برخورد کرده و بر روی آن پوشش یکنواختی ایجاد می کند. به دلیل سرعت بسیار بالای برخورد پوشش حاصل بسیار متراکم (ضریب تخلخل کمتر از یک درصد) سهت و مقاوم در برابر سایش است.

همچنین این پوشش دارای چسبندگی مناسبی با ماده پایه است. دمای لایه در طی پوشش دهی اسپری حرارتی هرگز از 150 درجه سانتیگراد تجاوز نمی کند. از این رو در ماده پایه هیچ گونه تغییرات متالورژیکی روی نخواهد داد و نیز هیچ گونه اعوجاجی در قطعه مورد نظر ایجاد نخواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>