اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

گاهی موارد در اجرای ساختمان های سنتی مشاهده شده که مصالح بنایی با مصالح سنتی به طرز نادرستی آمیخته شده که نتایج نه چندان خوشایندی در پی خواهد داشت. در زیر به برخی از مواردی که در اجرای این بناها به نادرستی اجرا می شوند، آورده شده است.

اجرای دیوارهای باربر با استفاده از ترکیبی از خشت با یک یا چند نوع دیگر از مصالح آجری، سنگی و بلوکی. در اینگونه بناها به دلیل عدم توزیع یکنواخت سختی در پلان، پیچش اتفاق می افتد هم چنین به دلیل مقاومت فشاری کم خشت در محل اتصال خشت با آجر، سنگ یا بلوک، خشت دچار لهیدگی و نهایتا تخریب می شود.

در مواردی دیده شده که به وسیله آجر اقدام به احداث طبقه جدیدی روی طبقه قبلی می نمایند. در اینگونه موارد در محل اتصال آجر با خشت، لهیدگی به وجود خواهد آمد. بنابراین ساختمان های خشتی نباید بیش از یک طبقه باشند چه رسد به اینکه به وسیله مصالحی مثل آجر، طبقه جدیدی روی آن احداث شود.

رعایت نکردن درز انقطاع میان بناهای ساخته شده در مجاورت بناهای آجری، سنگی یا بلوکی، باعث ضربه زدن این ساختمان ها به دلیل عدم وجود فاصله به ساختمان احداثی، همچنین تخریب به دلیل سختی متفاوت خواهد شد.

استفاده از تکنولوژی در مصالح سنتی جهت بهبود کارایی

امروزه مسئله سبک سازی در ساختمان جزء مسایلی است که در ساخت ساختمان ها بسیار مورد توجه است. بدین منظور مواردی که با استفاده از مصالح سنتی در ساختمان های مدرن یا با استفاده از مصالح مدرن در مصالح سنتی اقدام به سبک سازی در سازه ها می شود، در زیر بیان خواهد شد.

تهیه آجر سبک با استفاده از مواد پلیمری

در این نوع آجر ماده به نام فوم پلی استایرن که به مواد اولیه آجرپزی استفاده می شود، در کوره سوخته شده و به صورت گاز از آجر خارج می شود و در جای خود فضاهای خالی بر جای می گذارد. بنابراین با سبک شدن آجر، علاوه بر افزایش مقاومت ساختمان آجری در برابر نیروهای زلزله، مقاومت حرارتی آن را زیاد کرده، به صرفه جویی در مصرف سوخت ساختمان نیز کمک می نماید.

استفاده از پانل های ساختار گچی خشک سبک برای دیوارهای داخلی

این فن آوری جایگزین مصالح سنتی سنگین جهت کاهش وزن مرده ساختمان می شود. ماده اصلی این روش، گچ بوده که سبکی وزن، عایق در مقابل صوت و مقاومت در مقابل آتش سوزی از جمله مزیت های آن است.

استفاده از پرلیت در سبک سازی وزن بتن

پرلیت نوعی سنگ آتش فشانی است که به عنوان مصالح بومی و بیشتر در استان آذربایجان موجود است. این ماده قابلیت افزایش مقاومت بتن را دارا است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>