اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دیوار


عملکرد لرزه ای مناسب

عملکرد لرزه ای دیوارهای جدا کننده ی کناف بدون شک مهم ترین مزیت این نوع دیوار به ویژه در کشور لرزه خیزی مانند ایران محسوب می شود. دیوارهای کناف به خوبی می توانند در مقابل نیروهای زلزله در امتداد عمود بر صفحه ی خود مقاومت کنند. این نوع دیوار دارای رفتار میان قابی ایده آل بوده و کاملا انعطاف پذیر است. با اجرای اتصالات مناسب می توان این دیوارها را از قاب های سازه منفک نمود تا از اثرات متقابل بین دیوار و سازه به طور کامل جلوگیری شود. همچنین دیوار دچار شکست انفجاری نشده و آوار بر جای نمی گذارد.

سرعت اجرایی بالا

از ویژگی های اصلی ساخت و ساز خشک سرعت اجرایی بالا است. هم چنین دیوارها و سقف های کناف دارای قابلیت رنگ آمیزی بلافاصله پس از خشک شدن بتونه و یا گچ پوششی دارند که خود در کاهش زمان اجرای پروژه تأثیرگذار خواهد بود. سرعت اجرایی بالا در کاهش هزینه های زمان و بازگشت سریع سرمایه بسیار موثر است.

اجرای بسیار آسان

اجرای ساختارهای خشک تا حدی آسان است که در بسیاری از کشورهای دنیا، افراد معمولی، اجزای ساختار را از فروشگاه های مصالح ساختمانی خریداری نموده و با مطالعه ی دستورالعمل های مربوطه و با استفاده از ابزار ساده، خود نسبت به اجرای آن اقدام می کنند.

دقت بالا در اجرا

به طور کلی ساختارهای خشک، از مصادیق ساخت و ساز صنعتی بناها به شمار می روند. به دلیل روش اجرایی آسان و استاندارد، خطاهای اجرایی و هزینه های ناشی از آن کاهش یافته و عملیات اجرایی با دور ریز بسیار کم مصالح و صرفه جویی در مصالح، نیروی انسانی و زمان همراه خواهد بود.

کاهش بار مرده ی ساختمان

دیوارهای کناف به طور متوسط 60 تا 90 % نسبت به دیوارهای بنایی سبک تر هستند. به لحاظ اقتصادی، سبک سازی موجب می شود که مخارج تامین ایستایی سازه کاهش یابد. سبک کردن اجزایی غیر سازه ای، علاوه بر اینکه نیروهای جانبی ناشی از زلزله را کاهش می دهد، نیروهای قائم ناشی از بار مرده ی وارده بر ساختمان را نیز کاهش داده، در نتیجه پی و مقاطع مورد نیاز تیر و ستون بسیار بهینه و اقتصادی می‌شود.

افزایش سطح مفید بنا

ضخامت حداقل در دیوارهای آجر فشاری و یا بلوک سفالی به طور معمول حدود 15 سانتی متر است. در حالی که ضخامت حداقل در دیوار کناف حدود 5/7 سانتی متر بوده که اختلاف قابل توجهی است. استفاده از دیوارهای کناف به طور متوسط باعث افزایش سطح مفید داخل ساختمان به میزان 10% خواهد شد.

دستیابی به مشخصات فنی مورد نیاز طراح

رعایت کمیت های مرتبط با فیزیک ساختمان (مانند عملکرد صوتی، عملکرد حرارتی و مقاومت در برابر حریق و کمیت های مکانیکی مانند حداکثر ارتفاع مجاز، ظرفیت پذیرش بارهای طره ای و رفتار لرزه ای، نقش به سزایی در ایجاد شرایط آسایش و بهره برداری مناسب از فضا دارند. کمیت های مذکور در کلیه ی ساختارهای دیوار جدا کننده ی کناف مطابق با روش های استاندارد آزمایش شده و از طریق مدارک و اسناد فنی این شرکت ارائه می شود. به علاوه، برای دستیابی به کمیت های خاص، ساختارهای ویژه قابل طراحی هستند.

این ویژگی اجازه می دهد که طراحان و سازندگان، معیارهای فنی مورد نظر خود را در طراحی و اجرای ساختمان پیاده سازی نموده و کمیت هایی نظیر میزان عبور حرارت و صوت و مقاومت در برابر حریق را تحت کنترل در آورند ( امکانی که غالباً برای ساختارهای بنایی وجود ندارد).با استفاده از ابزار ساده می توان دیوارهای کناف را به راحتی ترمیم یا قطعات آن را تعویض نمود.

دسترسی و تعمیرات آسان تأسیسات

قرار گیری تأسیسات در فضای خالی دیوار و دفن نشدن آن در داخل دیوار، علاوه بر رفع مسئله ی خوردگی و کاهش هزینه تعمیرات، دسترسی به تأسیسات و تعمیرات و نگهداری را در مرحله ی بهره برداری از ساختمان نیز آسان می نماید.این نوع دیوار و سقف قابلیت پذیرش انواع قوس و شکستگی ها را دارا است.از قابلیت های دیوارهای کناف، امکان اجرای آن بر روی کف تمام شده است. این قابلیت، تغییرات آتی معماری بنا را بسیار آسان می نماید.

حمل و نقل آسان و ارزان

مصالح ساختارهای خشک، بسیار سبک و دارای حجم کم بوده که این امر موجب کاهش هزینه های حمل تا کارگاه و تسهیل در جا به جایی مصالح در محل کارگاه می شود.این ویژگی در راستای تحقق توسعه پایدار در حوضه ساختمان سازی بوده و در جلوگیری از هدر رفت منابع فنا پذیر معدنی بسیار موثر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>