اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ستون

هنگام محاسبه ابعاد کف ستون ها باید حداقل فاصله میله مهاری از لبه کف ستون و محل جاگذاری نبشی با ضخامت جوش لازم برای نگه داشتن ستون، همچنین ضخامت پلیت انتهایی ستون و ابعاد ستون ر ا با دقت بررسی کرد. سپس با توجه به موارد یاد شده، به نصب نبشی و استقرار ستون به این صورت اقدام نمود. بر روی بیس پلیت ها محل کف ستون و محل آکس را کنترل می‌کنند.

سپس نبشی های اتصال را به صورت عمود بر هم بر روی بیس پلیت جوش داده، آنگاه ستون را مستقر و اقد ام به نصب دیگر نبشی های لازم کرده و آنها را به بیس پلیت جوش می دهند.از مزایای عمود بر هم بودن دو نبشی روی بیس پلیت علاوه بر سرعت عمل و استقرار بهتر به علت تماس مستقیم ستون به بال نبشی، اتصال جوشکاری به گونه ای درست تر و اصولی تر صورت می گیرد.

روشن است که قبل از جوشکاری باید ستون ها را هم محور و قائم نموده و عمود بودن در دو جهت کنترل شود. پس از نصب ستون ها با توجه به ارتفاع ستون و آزاد بودن سر ستون ممکن است تا زمان نصب پل ها، ستون ها در اثر شدت باد و وزن خود حرکت هایی داشته باشند که احتمالاً تأثیر نا مطلوب و ایجاد ضعف در جوشکاری و اتصالات کف ستون ها خواهد داشت. به این سبب، باید پس از نصب، فوراً به مهاربندی موقت ستون ها به وسیله میلگرد یا نبشی به صورت ضربدری اقدام کرد.

طویل کردن ستون ها

سازه های فلزی را اغلب در چندین طبقه احداث می کنند. طول پروفیل ها برای ساخت ستون محدود است. با در نظر گرفتن بار وارده و دهانه بین ستون ها و نحوه قرار گرفتن ستون های کناری، مقاطع مختلفی برای ساخت ستون ها به دست میآید. ممکن است در هر طبقه، ابعاد مقطع ستون با طبقه دیگر تفاوت داشته باشد. بنابراین، باید اتصال مقاطع با ابعاد مختلف برای طویل کردن با دقت زیادی انجام شود.

محل مناسب برای وصله ستون ها

به هنگام طویل کردن آنها حداقل در ازتفاع 45 تا 60 سانتی متر بالاتر از کف هر طبقه یا 1/6 ارتفاع طبقه است. این ارتفاع اندازه حداقلی است که از نظر دسترسی به محل اجرای جوش و نصب اتصالات مورد نیاز برای ادامه ستون یا اتصال بادبند لازم است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>