اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

جوشکاری

سقف دال نیمه پیش ساخته بتن مسلح به دلیل وزن بالا، سرعت اجرای پایین و هزینه ی بیشتر، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود برخی از مهندسین، اعتقاد بیشتری به سقف دال دارند. در طراحی های خود از این نوع سقف استفاده می کنند. در برخی ساختمان ها از اهمیت بالایی برخوردارند. مثل ساختمان های واقع در نیروگاه ها یا مراکز صنعتی بزرگ از این سیستم استفاده می شود. اجزای تشکیل دهنده این سقف، آرماتور و بتن است.

سقف دابل تی از یک جفت تیر T شکل تشکیل شده است. این سقف ها به صورت پیش ساخته در کارخانه تولید و به محل اجرای پروژه انتقال می یابند. استفاده از این دال های نیمه پیش ساخته به علت حذف مراحل مربوط به قالب بندی، می تواند موجب افزایش سرعت اجرای سقف شود.

سقف دال بتنی

در این نوع سقف، دال اصولاً به دو دسته دال یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شود. تفاوت این دو نوع دال در مقدار و جهت قرار گیری آرماتور های آنها است. عاملی که باعث تمایز دال یک طرفه از دال دو طرفه می شود نسبت اندازه طول به عرض آن است. بدین ترتیب که هر گاه نسبت طول به عرض دال از عدد 2 کمتر باشد این دال یک طرفه و در غیر این صورت دو طرفه در نظر گرفته شده و بر همین اساس طراحی می شوند.

خصوصیات سقف دال بتنی

دال یک طرفه فقط در جهت طولی و دال دو طرفه در هر دو جهت نیاز به آرماتور خمشی دارد. دال ها در اسکلت بتنی به صورت درجا ریخته می شوند. بدین ترتیب که با قالب بندی کل سطح، سقف یک عرشه موقت ایجاد می کنند. سپس آرماتور بندی کرده و بتن ریزی می کنند. قالب ها می بایست تا گیرش حداقل بتن در جای خود باقی بمانند و به هیچ وجه نباید زودتر از موعد باز می شوند. در اسکلت های فلزی نیز دال ها به صورت پیش ساخته استفاده می شوند.

دلایل انتخاب سیستم دال ها

اقتصاد ساخت

  • دال های تخت معمولاً کمترین تلاش را برای اجرا کردن قالب ها لازم دارند و کمترین هزینه را برای کارگر در بر دارند.
  • در جا هایی که مزد کارگر زیاد است به ندرت دال های دو طرفه استفاده می شود.
  • حتی سازند گان محلی نیز قادر به اداره روند ساخت دال تخت هستند.
  • دال های وافل از یک فرم استاندارد قالب تبعیت می کنند.

قابلیت سرویس دادن

  • معمولاً در دال های بدون تیر کنترل تغییر شکل ها دشوار است.
  • این تغییر شکل ها را می توان با اضافه کردن سر ستون ها یا تیرها کنترل نمود.
  • برای کم کردن ین تغییر شکل ها می توان از دال ها دو طرفه استفاده کرد.
  • ترک های ناشی از لنگر منفی ممکن است در دال های تخت ایجاد مشکل کنند.

قابلیت انتقال یا جذب بار

  • دال های تخت بدو ن سر ستون برای دهانه کوچک تر از 6 متر برای مناطق مسکونی و مناطق تجاری سبک
  • دال های تخت سر ستون دار دارای دهانه های کوچک تر از6 متر و بار زنده بزرگ تر از 500 برای انبارهای کالا، پارکینگ ها و گاراژها
  • دال های وافل برای دهانه های تا 9 متر
  • در درل های بدون تیر اگر نیروهای جانبی به قاب ها به جای باد بند و یا دیوارهای برشی وارد شود ایجاد مشکل می کند.

اقتصاد مصالح

  • دال های دو طرفه و دال های وافل به فولاد کمتری نیاز دارند.
  • با شبکه شبکه کردن دال های وافل مقدار بتن مورد نیاز کاهش یافته و زون نیز کاهش می یابد.
  • دال های با هسته تو خالی در مناطقی که قیمت فولاد و سیمان به نسبت کارگر خیلی بیشتر است، ساخته می شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>