اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

برقراری قوس در فرآیند قوس الکتریکی دستی، از طریق تماس الکترود با سطح کار است. در بعضی از دستگاه ها از سیستم (start.Hot) استفاده می‌شود. در این روش در لحظه برخورد نوک الکترود با سطح کار آمپر، 1/5 برابر حالت تنظیم شده، اعمال شده و به محض برقراری قوس، آمپر کاهش یافته و به حد تنظیم شده می رسد.

در بعضی از دستگاه ها با افزایش ولتاژ مدار باز، برقراری قوس راحتتر انجام می گیرد.در فرآیند میگ مگ و فلاکس کورد چون قطر سیم جوش مصرفی نازک بوده و آمپر بسیار است به محض برخورد نوک سیم با سطح کار، سیم ذوب شده و قوس تشکیل می شود.

در فرآیند زیر پودری در سیم های نازک از طریق برخورد سیم با سطح کار قوس برقرار می شود. در سیم های قطورتر نوک سیم تحت زاویه بریده شده تا در لحظه برخورد قوس به راحتی برقرار شود. یا از سیم ظرفشویی به صورت گلوله شده در نوک سیم و سطح کار یا از سیستم HF نیز استفاده می شود.در جوش کاری تیگ از سیستم های فرکانس HF و قوس تماس برنامه ریزی شده Arc Life استفاده می شود.

سیستم برقراری قوس به روش تماس برنامه ریزی شده Arc Left

برای رفع مشکل سیستم HF و روش تماس معمولی که امکان آلودگی تنگستنی وجود دارد، از روش برقراری قوس به روش تماسی برنامه ریزی شده استفاده می شود. نحوه برقراری قوس مانند روش تماسی در الکترود دستی بوده ولی با این تفاوت که در لحظه تماس نوک الکترود تنگستنی با سطح کار دستگاه آمپر بسیار کمی در حدود 15-10 آمپر اعمال نموده و پس از برقراری قوس و افزایش فاصله نوک الکترود با سطح کار آمپر افزایش یافته و به حد تنظیم شده می رسد.

این روش باعث نویز و آلودگی تنگستنی نمی شود.بعضی دستگاه های رکتیفایر که برای قوس الکتریکی دستی بکار می روند مجهز به سیستم برقراری قوس تماس برنامه ریزی شده هستند که می توان از این امکان برای جوش کاری تیگ استفاده نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>