اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


جوشکاری


پوشش فلزی (ورق فلزی موجدار)

در این نوع پوشش روی تیرچه ها با استفاده از ورق های فلزی موجدار پوشانده می شود. این ورق ها باید به وسیله پیچ های خم شده (پیچ سر خم) و واشرهای لاستیکی جهت آب بندی به تیرچه ها وصل شوند.در این نوع پوشش روی تیرچه ها باید با تخته هایی به ضخامت حداقل 10 میلیمتر کاملاً پوشیده شود. تخته ها با میخ های چوبی یا فلزی به تیرچه ها وصل شوند. زهوار نگهدارنده سفال های باید توسط میخ ها به تخته ها متصل شود. سفال ها باید چنان قرار داده شوند که همپوشانی مناسب جهت آب بندی سقف را داشته باشد.

اجرای سقف شیبدار

اجرای سقف شیبدار دارای مراحلی است. در ابتدا سازه آهن کشی بر روی طبقه آخر بنا سوار می شود و بر روی آن پوشش سقف شیبدار قرار می گیرد. در مرحله بعد زیر سازه از انواع عایق های حرارتی و صوتی استفاده می شود و با دستک هایی که از سازه اصلی بنا گرفته شده، سقف کاذب بر پا می شود.ساختار بام شیب دار از چهار عنصر اصلی تشکیل شده است:

  • اسکلت با خرپا سازی و شاسی کشی که معمولاً با قوطی فلزی انجام می شود. در این مرحله که اصطلاحاً سربندی نیز گفته می شود شیب های سقف طبق نقشه طراحی شده اجرا می شود.
  • اجرای شاسی چوبی جهت ایجاد شبکه یکپارچه به منظور بستری مناسب برای اجرای پوشش سقفی نهایی
  • اجرای عایق حرارتی (در صورت نیاز به سقف گرم). همچنین در این مرحله در صورت نیاز می توان لایه های ضد رطوبت قیری را به منظور جلوگیری از نشتی آب، نم و تعرق اجرا نمود.
  • نهایتاً اجرای تایل های پوشش بام شیبدار با رعایت اصول نصب مربوط به نوع پوشش سقفی مورد استفاده.

مزایا و معایب سقف شیبدار

  • سهولت در اجرا
  • وزن کمتر نسبت به سقف های مسلح
  • همخوانی با اقلیم های پر بارش

از مزایایی است که می توان برای سقف شیبدار در نظر گرفت.

معایب

در بعضی موارد فرمی است که به بنا تحمیل می کند. هر چند این فرم گاه موجب زیباتر شدن ساختمان هم می شود. اما باید به این نکته توجه کرد که درصد شیب، در زیبایی نمای ساختمان بسیار موثر است. باید این موضوع را در نظر داشت نوع پوششی که انتخاب می کنند محدودیتی برای ما هنگام طراحی شیب مورد نظرمان ایجاد نکند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>