اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سقف شاردک

اساس طراحی سقف شاردک مبتنی بر سقف سازه ای با ویژگی سقف دال دو طرف مشابه سقف های بتنی دال دو طرفه مرسوم است. با این تفاوت که هسته بتن مرکزی در محل هایی که کاربرد سازه ای ندارد، با بلوک فوم های پلی اتیلن با وزن بسیار کم و عایق حرارتی و صوتی، جایگزین می شود. این تکنولوژی به لحاظ ایجاد زمینه های صرفه جویی، کاهش مصالح ساختمانی و شرایط مناسب برای تحول در طراحی ساختمان و امکان انجام تغییرات در معماری داخلی را فراهم نموده است.

مشخصات سازه ای سیستم سقف شاردک

مشخصات فنی این سقف نسبت به دال های مشابه، باعث شده که بتوان از آن در دهانه های بزرگ استفاده و ضوابط کنترل مقاومت، تغییر شکل، ترک و لرزش را تامین کرد. سختی زیاد، تغییرشکل ناچیز، مقاومت بسیار مناسب در برابر لرزش و نیاز به آرماتور کمتر، به دلیل ضخامت زیاد این سقف نسبت به دال­ های بتنی غیر مجوف است.

طراحی سیستم سازه­ ای شاردک مشابه سیستم سازه ­ای با دال تخت است. با این تفاوت که سختی سیستم شاردک به دلیل وجود فضای مجوف با اعمال ضریب کاهش سختی اصلاح می­ شود. ضوابط آرماتورگذاری، کنترل برش، تغییر شکل، ترک و … طبق مبحث نهم مقررات ملی ساختمان صورت می گیرد.

طبق استاندارد 2800، در ساختمان­ های سه طبقه و کمتر می­ توان سازه را با سیستم دال تخت (بدون تیر) اجرا کرد. برایساختمان­ های بلندتر باید از دیوار برشی یا سیستم قاب دارای تیر استفاده نمود. توصیه می­ شود برای این ساختمان­ ها از سیستم دال تخت با تیرهای لبه استفاده شود.

بلوک و سقف بلوک فوم

سقف های سبک بتن مسلح، دارای دو لایه شبکه آرماتور است که در لایه بالا و پایین دال به طور گسترده قرار می گیرد. حد فاصل این دو لایه با محصول مورد نظر با نام بلوک فوم ماندگار شار از جنس پلی اتیلن همراه با مفتول هایی از جنس فولاد، پر شده است. فوم پلی اتیلن ترکیبی از پلی اتیلن فشرده و حباب های ریز هوا است. به دلیل داشتن خاصیت تراکم سلول، بهترین ایزولاسیون و عالی ترین عایق بردت، حرارت و رطوبت و صدا است.

پلی فوم در دمای 40- تا 90+ درجه سانتیگراد قابل استفاده است. در مقابل عوامل مخرب شیمیایی و فرساینده محیطی مقاوم بوده و ضد رطوبت است. همچنین از نفوذ آب جلوگیری می نماید. ساختار بلوک های فوم طوری طراحی شده که بتواند بارهای حین اجرا شامل بار کارگران و وسایل بتن ریزی را تحمل کند و بدون هیچ گونه ضایعات و خرابی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>