اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هالودک

جدیدترین دال بتنی در دنیا که نیاز به سقف کاذب جهت عبور لوله های تأسیساتی ندارد به نام سقف هالودک معرفی می شود. در این دال از قسمت تار خنثی تیر استفاده بهینه تری شده است.

Waffle slab

دال های وافل، راهی مناسب برای ساخت دال های بتنی کم ضخامت و قوی است که در آن استفاده از مواد بسیار کمتر است. این دال ها گران تر از شکل های دال های معمولی مسطح هستند، اما به سبب عمقی که دارند معماران می توانند دهانه های طولانی تری را طراحی کنند. در حال حاضر معماران اسپانیایی یک دال وافل تهیه و اصلاح کرده اند که از تعدادی سوراخ پر شده به طوری که خدمات و تأسیسات می توانند در عمق دال اجرا شوند.

همچنین موجب کاهش ارتفاع کف به کف طبقات و نیز باعث بازگرداندن برخی از هزینه های اضافی می شود.این دال ها باعث افزایش بهره وری و صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند. این سقف ها موجب از بین رفتن بازتاب صدا نیز می شوند.

ویژگی هالودک

سرتاسر ضخامت این سقف می تواند به وسیله خدمات و تأسیسات مختلف ساختمان سوراخ شود. یعنی خدمات در عرض مقطع همان فضایی را اشغال می کنند که خود سازه اشغال کرده و در نتیجه به هیچ سقف کاذب اضافی برای مخفی کردن آنها نیازی نیست.

در مجموع سقف هالودک، موجب صرفه جویی فضا و حفظ 30 تا 50 سانتیمتری در هر طبقه می شود.این سیستم برای ساختمان های با دهانه بزرگ مانند مدارس و بیمارستان ها طراحی و توسعه داده شده است.سیستم هالودک، دال وافل بتنی است که می تواند کابل ها برق، لوله کشی و کانال های تهویه را در ساختار طبقه جای دهد.

برای دهانه های بزرگ یا متوسط مانند ساختمان های اداری، بیمارستان ها، مدارس یا هر ساختمان عمومی و تجاری یا صنعتی مناسب است.همچنین برای دهانه های بزرگ در محدوده 10 تا 18 متر به بالا با لبه دال 50-60 سانتیمتر مناسب است.

این سیستم آزادی و فضای بیشتری از طراحی را برای نوع هندسه و قرار دادن ستون فراهم می کند.
هوا از طریق خط لوله نیمه انعطاف پذیر معمولی یا از طریق یک سیستم پلنیوم (فضای اشغال شده به وسیله ماده) توزیع شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>