اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سقف

ورق های قوسی شکل بیگیت تنها نقش قالب بتن را ایفا می کند و مقاومت فولاد آن نباید در محاسبات منظور شود.ضخامت ورق قالب باید حداقل 6 میلیمتر باشد.حداقل ضخامت بتن موجود در راس قالب 50 میلیمتر است.حداقل پوشش زیر میلگردها در محل راس قالب به اندازه 1 سانتیمتر است.

حداکثر فاصله محور تیرچه ها در این روش 150 سانتیمتر است.حداقل ضخامت بتن در محل تیرچه ها که از سطح روی تیرچه تا سطح تمام شده بتن اندازه گیری می شود، 17 سانتیمتر است.ارتفاع برشگیر ها باید طوری در نظر گرفته شود که سطح فوقانی آن حداقل 2 سانتیمتر بالاتر از راس قالب قرار گیرد.

به منظور بهبود عملکرد تیرهای کناری در برابر کمانش جانبی - پیچشی ضروری است. تیرچه های متعامد به فواصل حداکثر 5/2 سانتیمتر در چشمه های کناری به تیرچه های سقف جوش شود.قالب ماندگار بیگیت باید مقاومت لازم در برابر وزن شبکه میلگردی، بتن تازه و بارهای حین اجرا را داشته باشد.

ضوابط مربوط به محافظت در مقابل خوردگی به خصوص در مناطق مرطوب و حاشیه دریاها باید رعایت شود.
در اجرا با قالب بیگیت باید تمهیدات مناسب برای بستن ابتدا و انتهای قالب ها و جلوگیری از خروج بتن یا شیره بتن در نظر گرفته شود.

در صورت عدم استفاده از شمع بندی زیر سقف در حین اجرا باید تنش های حاصل از وزن شبکه میلگردی، بتن تازه و بارهای حین اجرا به تنش های حاصل از بارگذاری پس از گیرش بتن اضافه شده و مقطع تیرچه بر اساس مجموع تنش ها محاسبه شود.

رعایت الزامات مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان ایران جهت صرفه جویی در مصرف انرژی الزامی است.
صدابندی هوابرد و کوبه ای سقف بین طبقات باید مطابق مبحث هجدهم مقررات ملی ساختمان ایران تامین شود.در نظر گرفتن جزییات دقیق مسیر و محل نصب تمامی اجزای تأسیسات مکانیکی و برقی در مرحله طراحی و اجرای سقف ضروری است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>