اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

جوشکاری اصطکاکی چرخشی شامل یک قطعه کار به یک سه نظام متصل به چرخ دوار سنگین، متصل است. سرعت چرخش چرخ دوار به وسیله جوش های آزمایشی و استاندارد یا از طریق فرمول های در دسترس، به دست می آید. بعد از رسیدن به سرعت مورد نیاز، چرخ دوار از موتورها جدا و قطعه کار در حال چرخش، تحت نیروی فشاری به قطعه کار ساکن متصل می شود.

با تماس دو سطح، انرژی جنبشی چرخ دوار از طریق اصطکاک به حرارت تبدیل می شود. به محض اینکه سرعت کاهش یافت، گرمای تولیدی در سطوح کاهش می یابد و به جای آن گرما از طریق رسانش در قطعات پراکنده می شود. با افزایش سطح مقطع، تماس گشتاور در جهت مخالف شروع به افزایش می کند. سبب توقف ناگهانی حرکت دورانی چرخ دوار شده و جوش در حالت جامد تشکیل می شود.

در این مرحله یک نیروی اضافی باعث افزایش سطح مقطع اتصال شده و کیفیت خواص مکانیکی جوش را بهبود می بخشد. انرژی مورد نیاز برای یک عملیات به اندازه، شکل، وزن قطعه و سرعت چرخش چرخ دوار بستگی خواهد داشت.

در این نوع جوشکاری مانند جوشکاری اصطکاکی لحظه ای یک قطعه کار به یک سه نظام متصل به موتور گیر داده شده است. به طور پیوسته با یک سرعت ثابت و زمان مشخص می چرخد. به طور معمول یک نیروی فشاری کنترل شده اولیه برای ایجاد اصطکاک بر سطوح تماس وارد می شود.

هنگامی که حرارت کافی تولید شد، قطعه کار در حال چرخش به وسیله ترمز متوقف می شود. نیروی بیشتر نهایی برای افزایش سطح مقطع تماس اعمال می شود. به دلیل گستره وسیع تغییرات پارامترهای عملیاتی جوشکاری اصطکاکی مداوم، برای اتصال مقاطع خیلی بزرگ یا بی نهایت کوچک کاربرد دارد.

به طور کلی جوشکاری فشاری سرد، ایجاد یک باند اتم به اتم بین اجزای ماشین جوش است. از انواع جوشکاری حالت جامد (SSW) بوده و از تاریخچه ای طو لانی بر خور دار است. جوشکاری غلطکی سرد یکی از اقسام این نوع جو شکاری است. به دلیل سرعت بالا ی تولید و قابلیت جوشکاری پیوسته ورق های فلزی کاربرد فراوانی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>