اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص


سازه ها


طراحی اعضای خمشی

اعضای خمشی سازه های چوبی جز با مختصر تفاوتی که به خواص چوب مربوط است. همانند فلز و بتن مسلح طراحی می شوند. در طراحی اعضای خمشی نکات زیر مهم اند.

  • خیز اعضای تحت بارهای سرویس
  • تنش خمشی حاصل از بار موثر
  • تنش برشی در سطح محور خنثی و در محل اتصال جان و بال
  • تنش فشاری در محل تکیه گاه

ستون های چوبی

اکثر ستون های چوبی دارای مقطع مربع مستطیل هستند. برای حالتی که در دو انتهای اتصال طولانی دارند، طراحی می شوند. مهندسان، ستون های چوبی را بر اساس ضریب لاغری و مساعد بودن به کمانش به سه دسته تقسیم می نمایند.

ستون های کوتاه: ضریب لاغری ستون های کوتاه کمتر است. شکست ستون های کوتاه تحت بار، به علت خرد شدن چوب در جهت الیاف صورت می گیرد. بار مجاز ستون های کوتاه بر مبنای مقاومت فشاری چوب، موازی الیاف و سطح مقطع آنها تعیین می شود.

ستون های بلند: آن دسته از ستون هایی که از تئوری کمانش اولر تبعیت می کنند. ضریب لاغری ستون های بلند، وابسته به مدول الاستی سیته و مقاومت فشاری چوب است. ستون های بلند تحت بار کمتر کمانش حاصل می کنند.ضریب لاغری ستون های متوسط رقمی بین 11 است.

طراحی و روش ساخت سازه های چوبی

در رابطه ساخت و طراحی سازه های چوبی اعم باید موارد زیر مورد بررسی قرار گیرد.

  • سیستم های فونداسیون
  • سیستم های کف
  • سیستم های دیوار
  • سیستم های بام و سقف
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>