اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مهاربند

یکی از مهم ترین خصلت های رفتاری سیستم مهاربند زانویی (KBF) آن است که در زلزله های کوچک، تأمین سختی و مقابله با بارهای ارتعاشی توسط المان های قطری صورت می گیرد و در زلزله های شدید است که با به میدان آمدن عناصر زانویی، ساز و کار استهلاک انرژی و تامین شکل پذیری به کار می افتد. این سیستم برای دو سطح نیروی ارتعاشی به شکل بسیار مناسب پاسخگو است.

قابلیت ترمیم

با توجه به خصوصیات رفتاری مهاربند زانویی پس از زلزله فقط عضو زانویی است که دچار تخریب شده و قاب اصلی و مهاربندهای قطری در حالت الاستیک باقی می مانند. در نتیجه با تعویض و ترمیم زانو می توان سیستم را به سهولت به مرحله بهره برداری مجدد رساند. به همین علت این سیستم به مهاربند زانویی تعویض پذیر (Disposable Knee Bracing) هم معروف است. در حالی که در سیستم EBF ترمیم پیوند در بیشتر مواقع مستلزم تعویض کامل تیر اصلی است.

نوع اتصال

در سیستم EBF اتصال تیر به ستون و المان های قطری به تیر بهتر است صلب باشد، تا امکان تسلیم و نتیجتاً اتلاف انرژی وجود داشته باشد. اما سیستم KBF را می توان در هر سه نوع اتصال صلب، نیمه صلب، یا ساده به کار برد.

سختی سیستم

تغییر مکان ها به طور کلی در سیستم KBF کمتر از مهاربندهای EBF است. در نتیجه خسارت غیر سازه ای در این سیستم در طی ارتعاشات به حداقل می رسد.

وضعیت دیافراگم سقف

با بررسی شکل هندسی و سیستم رفتاری مهاربند KBF مشاهده می شود که این سیستم به دلیل اعو جاج زیاد کف در مقایسه با سیستم EBF به فرضیات معمول طراحی مبنی بر صلبیت سقف نزدیکتر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>