اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شمع بتنی

فونداسیون شمعی کوبیدنی از بتن، فو لاد و یا چوب تشکیل شده است. این شمع ها باید از قبل ساخته شوند و سپس در محل مورد نظر نصب شوند. زمانی که این شمع ها با بتن ساخته شده باشند به آنها نام بتن اطلاق می شود. این شمع ها از طریق یک شمع کوب تعبیه می شوند. هنگامی که از شمع های کوبیدنی در خاک های دانه ای استفاده می شود، حجم متناظری از خاک برداشته می شود.

این امر امکان انقباض خاک در سراسر شمع و همچنین فشرده سازی خاک را ممکن می سازد. شمعی که خاک اطراف را متراکم می کند، به عنوان شمع تراکمی شناخته می شود. این فشرده سازی خاک ظرفیت باربری آن را افزایش می دهد. خاک های اشباع از گل و الی و خاک های چسبنده حاوی ظرفیت زهکشی تحتانی هستند.

در نتیجه، این خاک ها زمانی که شمع کوبیدنی بر روی آنها کوبیده می شود، فشرده نخواهند شد. آب از خاکی که قرار است تحت فشرده سازی قرار گیرد، باید تخلیه شود. بنابراین تنش ها در کناره های شمع افزایش یافته و لازم است که این تنش ها تنها از طریق آب منفذی انتقال داده شوند. این اقدام با افزایش فشار آب منفذی و کاهش قابلیت باربری خاک همراه خواهد بود.

فونداسیون شمعی درجا ریخته شده

شمع درجا ریخته شده به شمع بتنی معروف هستند. این شمع با حفر سوراخ در زمین و به عمق لازم و سپس پر شدن سوراخ با بتن ایجاد می شود. در صورت نیاز از تقویت کننده ها در بتن استفاده می شود. شمع هایی با قطر کوچک در پی های عمیق استفاده می شوند. شمع درجا ریخته شده شمع به دو صورت شمع های مستقیماً حفر شده و یا یک یا چند برآمدگی که باید قالب گیری شوند، وجود دارد. شمع ها دارای یک یا چند برآمدگی، به عنوان شمع سر پهن شده شناخته می شود.

شمع کوبیده درجا ریخته شده

شمع کوبیده درجا ریخته شده مزایایی مشابه شمع کوبیدنی و شمع درجا ریخته شده دارد. فرآیند نصب شمع کوبیده درجا ریخته شده به صورت زیر است.

یک لایه فو لادی به قطر شمع از طریق یک قالب به داخل زمین هدایت می شود. هنگامی که این لایه در محل مورد نظر قرار گرفت از قالب جدا می شود و بتن ریزی درون آن آغاز می شود. این الیه از ورقه های فو لادی راهراه نازک و تقویت شده (شمع تک لوله) یا لوله های جوش داده شده (لوله های جوش شده آرمکو یا لوله های بدون درز معمول) تشکیل شده است.

این نوع از شمع ها نوعی از شمع پوسته ای هستند. در نوع بدون پوسته، زمانی که بتن ریزی انجام شد، پوسته برداشته می شود. در هر دو نوع شمع، پایین پوسته به یک قسمت مخروطی که می تواند از پوسته جدا شود، قفل شده است. سر پهن گسترده ممکن است در هر دو نوع شمع با هدایت بتن فراتر از پوسته ایجاد شود. شمع فرانکی (Franki) متعلق به این گروه است. گاهی اوقات، پوسته در جای خود باقی خواهد ماند و درون لوله بتن ریزی می شود. استفاده گسترده از این نوع شمع را می توان در شمع زنی در آب یافت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>