اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اطفاء حریق

یکی از سامانه های پیشرفته اطفای حریق خودکار آبی، سامانه اطفاء حریق خودکار مه پاش است. امروزه به دلیل ممنوعیت استفاده از سامانه های اطفاء خودکار به کمک گاز هالون، استفاده از این سیستم رواج بیشتری یافته است. در سامانه اطفاء حریق خودکار مه پاش آب به عنوان ماده اصلی خاموش ‏کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

در این سامانه آب موجود در مخزن ذخیره، توسط گاز نیتروژن تحت فشار قرار می‏ گیرد و از طریق نازل های پاشنده به قطراتی بسیار ریز و به قطر حداکثر 500 میکرون تبدیل می شود و به صورت مه در داخل محیط پخش و منتشر می شود. از این سامانه می توان به دو صورت موضعی و یا تخلیه کلی استفاده نموده و در مبارزه با حریق ها، طراحی و اجرا کرد.

اساس کار سیستم Water Mist همان گونه که از نامش برمی آید بر اساس تولید غبار آب (مانند مه) است که به صورت تولید ذرات ریز آب در محیط تحت حفاظت عمل می کند. قطر این ذرات بین 300 تا 1000 میکرون بوده و باعث می شود هدایت الکتریکی آب از بین برود. در واقع این سیستم همانند سیستم اطفاء آبی، خاصیت خنک کنندگی و همانند سیستم اطفاء حریق گازی، مانع از رسیدن اکسیژن به حریق می شود. قسمت های اصلی این سیستم شامل موارد زیر هستند.

  • سیلندرهای آب همراه با شیر های محرک
  • سیلندرهای پرفشار گاز (نیتروژن یا هوا) همراه با شیر های محرک
  • Manifold، شلنگ های تخلیه گاز، شلنگ های محرک سیلندرها
  • شیرهای برقی و Pressure Switch
  • نازل

درصورتی که مساحت تحت حفاظت زیاد باشد، به جای سیلندرهای آب و گاز از مخزن، پمپ و تجهیزات وابسته استفاده می شود. استفاده از این سیستم در توربین ها، پمپ ها، تأسیسات نفتی، کانال های کابل، موتورخانه ها استفاده می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>