اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوار

در دیوارهای سیل بند، تراوش های کنترل نشده ممکن است منجر به ایجاد فشار آب منفذی اضافی بیش از آنچه در طراحی مورد بررسی قرار گرفته، شود و باعث ناپایداری دیوار شود. اضافه فشار آب منفذی در خاک شالوده در مجاورت پنجه دیوار، ممکن است منجر به پدیده رگاب و حالت میعان خاک شود.

این خود، به تدریج باعث فرسایش خاک در مجاورت پنجه دیوار خواهد شد. در نظر گرفتن تمهیدات ویژه و مناسب برای این موارد می تواند، حتی اگر تراوش آب زیاد باشد، سلامت دیوار را تضمین کند. برای حفاظت دیوارهای حایل سیل بند، در برابر خطرات ناشی از تراوش و کاهش خطرات ناشی از آن، می توان تمهیدات خاصی در نظر گرفت. از آنجا که این دیوارها در محل های شلوغ و پر رفت و آمد ساخته می شوند. بهتر است اقدامات زیر انجام گیرد.

  • جمع آوری آب و هدایت آن به خارج از محوطه دیوار
  • کنترل تراوش آب از جسم دیوار با استفاده از واتراستاپ
  • محافظت از قسمت های مختلف به کمک ایجاد خاکریز
  • ایجاد زهکش پنجه ای برای کنترل تراوش در اطراف پایه دیوار

دیوارهای سیل بند معمولاً بر روی مصالح آبرفتی احداث می شوند که دارای ضخامت زیاد بوده و معمولاً نفوذپذیر نیز هستند. لذا این دیوارها از نظر هیدرولیکی به آب رودخانه متصل هستند. از آنجا که نفوذپذیری این مصالح در جهت افقی بیش از نفوذپذیری آنها در جهت قائم است تراوش آب بسرعت از زیر دیوار به سمت خشکی برقرار می شود.

در این شرایط، باید به دقت بررسی شود که آیا علاوه بر استفاده از زهکش پنجه ای، به کنترل زیر تراوش نیاز است یا خیر. در صورت لزوم کنترل زیر تراوش، شرایط زیر سطحی خاک محل، لایه بندی و نفوذپذیری مصالح شالوده، تجربه و هزینه تعیین کننده خواهند بود. در تحلیل و کنترل زیر تراوش، باید گرادیان هیدرولیکی خروجی در سمت پنجه دیوار را با گرادیان هیدرولیکی خروجی بحرانی، مقایسه کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>