اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوار

دیوارهای حایل به صور مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. نخستین گام در طراحی این دیوارها، انتخاب نوع مناسب دیوار بر حسب کاربرد خاص آن است. به علاوه عوامل مختلفی که ممکن است موجب شکست دیوار، ناپایداری و شکست خاک و گسیختگی آن شوند، باید به طور دقیق مدنظر قرار گیرند.

به عنوان قدم اولیه در انتخاب نوع دیوار ممکن است چندین نوع دیوار مورد بررسی قرار گیرند تا در نهایت نوع بهینه، اقتصادی و متناسب با شرایط اجرایی در محل انتخاب شود. لازم به تأکید است در همین بررسی اولیه نوع خاکریز و به ویژه خاک زیر پی ممکن است تعیین کننده واساس انتخاب نوع دیوار باشند.

در انتخاب نوع دیوار نگهبان به طور معمول روش های موجود و معمول و محدودیت های اجرایی و مکانی به طور عمده تعیین کننده هستند. یک روش سنتی و معمول برای طراحان آن است که غالباً نوع دیواری را انتخاب می کنند که قبلاً استفاده کرده اند و به دلیل تجارب قبلی، از روش طراحی آن اطمینان دارند.

این امر نباید به عنوان یک اصل کلی تلقی شود. باید به محدودیت ها، مسائل اجرایی، وجود مصالح، شرایط خاکریز پشت دیوار، شرایط سطح آب زیرزمینی، وضعیت خاک تحت الارضی، هزینه و … به عنوان محورهای طراحی توجه شود.

دیوارهای صلب و انعطاف پذیر

دیوارهای صلب، دیوارهایی هستند که پایداری و مقاومت در برابر حرکت جانبی را اساساً از وزن خود تامین می کنند مانند دیوارهای وزنی بتنی، دیوارهای ضخیم بتنی، دیوارهای گابیونی و بعضی از دیوارهای حایل ساخته شده از بتن مسلح که در برابرحرکات جانبی مقید شده اند. در مقابل، دیوارهایی همچون طره ای مهار شده یا دیوارهای سپری ریشه دار یا دیوارهایی که در اثر فشار جانبی می توانند حرکت داشته باشند، انعطاف پذیر محسوب می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>