اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

این نوع دیوارها که وزنی محسوب می شوند معمولاً از قطعات H شکل بتنی تشکیل شده اند که به صورت پیش ساخته تهیه می شوند. ممکن است در یک یا دو جهت و با درگیری زبانه های خود به هم متصل شوند. این نوع دیوارها انعطاف پذیر بوده و می توانند تغییر مکان های بزرگ داشته باشند بدون اینکه آسیبی به سازه دیوار وارد شود.

قطعات بتنی می توانند بر یکدیگر فشار و برش اعمال کنند و نیروهای کششی ناچیزی ممکن است در سیستم دیوار به وجود آید به طوری که بلند شدن قطعه ای از روی قطعه دیگر عملاً مطرح نیست و لذا نیازی به مسلح کردن این گونه دیوارها نیست. مزیت دیگر این دیوارها آن است که امکان کاشت گیاهان و گل ها درون فضای جعبه ای شکل آنها به سادگی میسر است.

دیوارهای طره ای (Cantilever Walls)

این نوع دیوارها که عموماً از بتن مسلح ساخته می شوند به صورت های T و L شکل بکار می روند. و با عملکرد طره ای خود توده خاک پشت دیوار را نگهداری می کنند. اصولاً پایداری خود را از وزن خاک روی پاشنه تأمین می کنند. عموماً این نوع دیوارها تا ارتفاع کمتر از 6 متر استفاده می شوند و در صورتی که ارتفاع دیوار از 7-6 متر تجاوز نماید استفاده از پشت بند (Counterfort) یا جلو بند (Buttressed) لازم است.

دیوارهای طره ای پشت بنددار (Counterfort Walls)

این نوع دیوارها از نوع طره ای هستند اما پشت بندهایی دارند که تیغه دیوار را به پایه متصل می کند. از این رو تنش های برشی و لنگرهای خمشی کاهش می یابند. این نوع دیوارها اصولاً در محل هایی استفاده می شوند که اولاً امکان اجرای پشت بندها بدرون خاکریز امکانپذیر، ثانیاً دیوار مرتفع (معمولاً بلندتر از 7-6 متر) و ثالثاً فشار جانبی خاک زیاد باشد پشت بندها معمولاً تحت کشش قرار می گیرند.

اگر از نظر ایستایی دیوار حایل مساله ای وجود نداشته باشد، می توان از مقاطع نازکتر هم استفاده کرد. تصمیم گیری در مورد به کار بردن دیوارهای حایل با پشت بند با توجه به هزینه های نسبی قالب بندی، بتن، فولاد و دستمزدها به عمل می آید. در اقتصادی تر بودن دیوارهای با پشت بند در مقایسه با انواع دیگر دیوارها جای تردید است مگر آنکه ارتفاع دیوار بیش از 6 متر باشد.

دیوارهای طره ای جلوبنددار (Buttressed Walls)

این نوع دیوارها همانند دیوارهای طره ای پشت بنددار هستند با این تفاوت که مهاربندی آنها به کمک تیغههای مهاری بتنی در جلوی دیوار انجام می شود. این تیغه های مهاری تحت فشار قرار می گیرند. این نوع دیوارها در عمل بندرت استفاده می شود زیرا عموماً فضای جلوی دیوارهای نگهبان در دوران بهره برداری مورد استفاده قرار گرفته ومانع از اجرای تیغه های مهاری می شود. این دیوارها برای ارتفاعات خیلی بلند 12-10 متر ممکن است به کار بروند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>