اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

سولفات ها تنها وقتی توانایی کنش در بتن را دارند که محلول در آب باشند. در نتیجه یک راه مقابله با سولفات ها کاهش مقدار آب محیط است. برای این منظور در اطراف فونداسیون ها قلوه سنگ می ریزند و اطراف ساختمان را شیب می دهند و با قیرگونی ایزوله می کنند تا آب به پی نفوذ نکند. سولفات ها در آزمایشگاه به دو صورت اندازه گیری می شوند.

  • کل سولفات های موجود
  • سولفات های محلول در آب

در مورد کنش سولفات ها در بتن، سولفات های محلول در آب مد نظر است و در محدوده کاربرد انواع سیمان ها با توجه به درصد سولفات های موجود، درصد سولفات محلول در آب مورد نظر است.خشک و تر شدن متناوب باعث تشدید کنش سولفات ها می شود. به طور مثال در کنار دریا بیشترین نقطه ای که آسیب می بیند، بتن بین خطوط جذر و مد است. برای هیدراته کردن تمام سیمان های موجود در بتن، نسبت آب به سیمان 0/2 تا 0/25 کافی است.

از طرفی اگر بتن با این نسبت آب به سیمان ساخته شود کارایی کمی خواهد داشت و قابلیت انتقال، پمپ و ویبره شدن ندارد. به این دلیل ناگزیریم نسبت آب به سیمان را به 0/45 تا 0/5 افزایش دهیم. حال اگر بتوان به منظور کارا کردن بتن به جای استفاده از آب، از مواد شیمیایی روان کننده ( Plasticizer) یا فوق روان کننده ( Super Plasticizer) استفاده کرد. می توان نسبت آب به سیمان را تا حد زیادی کاهش داد.

به طور کلی کاهش مقدار آب، تأثیرات مطلوبی بر خواص بتن دارد که می توان به افزایش مقاومت و کاهش نفوذپذیری اشاره کرد. با کاهش نفوذپذیری بتن، نفوذ سولفات های محلول در آب و کلریدها کاهش می یاید. در نتیجه یکی از روش های کاهش خطر کنش سولفات ها و کلریدها، کاهش نسبت آب به سیمان است.

پارامتر دیگری ( غیر از C3A) که سولفات ها به آن واکنش نشان می دهند، Ca(OH)2 یا همان هیدروکسید کلسیم کریستالی از محصولات هیدراتسیون سیمان است. منظور از هیدراتسیون سیمان در اصل این است که سیلیکات های کلسیم، به ویژه سه کلسیم سیلیکات ( C3S) در سنین اولیه بتن، حین فعل و انفعالات شیمیایی با آب، تشکیل هیدروکسید کلسیم کریستالی Ca(OH)2 و همچنین هیدرات میکروکریستالی C3S2H3 می دهد. C2S هم محصولات مشابهی تولید می کند. امروزه به سیلیکات های کلسیم هیدراته شده C-S-H گفته می شود که قبلا بنام ژل توبرموریتی بوده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>