اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جرم نسوز

کوره های القایی بدون هسته که امروزه در صنعت چدن ریزی استفاده می شوند، تا ظرفیت های 65 تن دارای جداره های نسوز به ضخامت 8 سانتیمتر تا 20 سانتیمتر هستند. معمولی ترین جداره نسوز برای این کوره ها، خاک نسوز خشک اسیدی از جنس کوراتزیت دانه بندی شده است. این نسوزها از دانه های گوشه دار با دانه بندی صفر تا چهار میلیمتر برای کوره های تا ظرفیت 15 تن چدن، و صفر تا هفت میلیمتر برای کوره های بالاتر از 15 تن هستند.

خلوص سیلیس این نسوزها بالاتر از 5/98 درصد و دانه های (پودر) کمتر از 0/07 میلیمتر ( زیر الک 200 مش) حدود 18 تا 28 درصد است. مشهورترین عامل زینتر کننده دیرگداز فوق اکسید بور بوده که می توان از اسید بوریک هم به عنوان یک منبع وجود اکسید بور استفاده کرد.

جداره این کوره ها عموماً به وسیله ی شابلون یک بار مصرف کوبیده می شود که عمل کوبیدن را می توان به وسیله کوبه دستی، کوبه ی بادی یا ویبراتور انجام داد که هر مورد روش خاص خود را دارد. در این روش چون شابلون هنگام کوبیدن و زینتر شدن خاک نسوز، جداره را پوشانده است، امکان نظارت و کنترل چشمی جداره وجود ندارد. در صورتی که اگر روش شابلون دائمی استفاده شود، این امکان فراهم می شود که جداره کوره را تا موقعی که کوره با فلز مذاب پر می شود مشاهده کنند.

جرم نسوز سیلیسی

این جرم های عموماً مقاومت مطلوبی در برابر سرباره های حاوی اکسیدهای آهن، سیلیسیم، آلومینیم و کروم داشته و از دیگر ویژگی های بارز آن، هدایت حرارتی پائین این جرم ها است. از این رو جرم های نسوز سیلیسی جهت کوره های القائی با ظرفیت های متفاوت و برای تولید چدن و فولادهای ساده کربنی مناسب بوده و با توجه به نوع مذاب و درجه حرارت کاربردی به چهار گروه تقسیم بندی می شوند. جرم های سیلیسی با توجه به درجه خلوص Sio2 مصرفی، سختی یکنواخت، مقاومت به خوردگی بالا و سرعت کم کرسیتالیزاسیون مورد توجه است.

جرم نسوز سنگین

جرم نسوز سنگین در مقایسه با جرم عایق سبک، ‏ دارای دانسیته بالاتر و درصد بیشتری از آلومینا است. انواع جرم های نسوز سنگین ریختنی و پاشیدنی خود را (سری SD-DC) را جهت استفاده برای کاربردهای دمای بالا تولید می کنند. این محصولات دارای سیستم گیرش هیدرولیک بوده و شامل انواع جرم های با سیمان معمولی، جرم های کم سیمان و جرم های فوق کم سیمان هستند. انواع مختلفی از این محصولات بر پایه ترکیبات آلومینایی و آلومینوسیلیکاتی نیز تولید و عرضه شدهاند.برخی از این جرم های ریختنی جهت نصب به روش پاششی با چسبندگی بالا و کمترین میزان جدایش طراحی و عرضه شده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>