اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیمان

مخلوطی از دانه های نسوز و یک سیمان هیدرولیک نسوز را گویند. این مخلوط، هنگام به کارگیری، با آب آمیخته شده و در محل ریخته کوبیده یا پاشیده می شود. جرم های ریختنی به طور کلی دو نوع اند.

  • سنگین: جرم های ریختنی سنگین یک ساختار یکپارچه فشرده به وجود می آورند که دارای استحکام است و ضربه وسایش و بار را در دماهای بالا تحمل می کند.
  • سبک: جرم های ریختنی سبک یک ساختار متخلخل و در نتیجه عایق می سازند.

جرم های ریختنی نسوز متنوعی با انواع دانه های نسوز برای کاربردهای مختلف ساخته می شود. آنچه که در اینجا مورد نظر است دانه های نسوزی است که با سیمان نسوز فوندو یک جرم ریختنی را تشکیل می دهند. متداولترین این دانه های نسوز، خاک نسوز پخته شده یا شاموت است.

جرم ریختنی ساخته شده با شاموت و سیمان نسوز فوندو تا حداکثر 1300 درجه سانتی گراد کاربرد دارد. در صورتی که علاوه بر شاموت در جرم ریختنی دانه های سبک مثل پرلیت، ورمیکولیت، دیاتومیت پخته شده، پوزولان، سرباره و از این قبیل هم استفاده شود این جرم ریختنی سبک خواهد شد و در محل کاربرد به صورت عایق عمل خواهد کرد.

این جرم نسوز به دلیل وجود فاز های اسپینلی دارای دیرگدازی بالا بوده و به علت پایین بودن ضریب انبساط حرارتی اسپینل، مقاومت به شوک حرارتی آن از سایر دیرگدازها مطلوب تر و از نظر میل ترکیبی و خاصیت شیمیایی خنثی است. به دلیل مقاومت در برابر سرباره های اسیدی و قلیایی برای تولید انواع فولادها و چدن های آلیاژی، فولادهای ساده کربنی، فولادهایی با نقطه ذوب بالا، فولادهای نسوز و ضد سایش توصیه می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>