اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جرم نسوز

نسوزهای منیزیت کرومیت در صنایع مختلفی مانند فولاد، مس، سیمان و … استفاده می شوند که ضایعات این نسوزها به دلیل دارا بودن یون کروم شش ظرفیتی سمی و آلوده کننده محیط زیست هستند. بنابراین بازیابی این نسوزها حائز اهمیت است.

از باطله های نسوز منیزیت کرومیتی کنورتر صنعت مس دو نوع جرم در سیستم معمولی با درصد سیمان 25 و 18 ‏ (CC1,CC2) ‏ و دو بتن دفلو کوله با درصد سیمان 10 و 5 ‏ (LCC,MCC) ‏ تهیه می شود و خواصی چون دانسیته، تخلخل، استحکام، همچنین مطالعات ریزساختاری و مطالعه رفتار این بتنها در مواجه با مس مذاب مورد بررسی قرار می گیرد.

بررسی خواص بتن های ساخته شده از اگریگیت باطله منیزیت کرومیت و مقایسه آنها با بتن های شاموتی مصرفی در قاشقک های صنعت مس حاکی از این امر است.طی دهه های اخیر، توجه ویژه ای به دیرگدازهای مونولیتیک به دلیل عدم نیاز به هرگونه عملیات برای شکل دادن و عملیات پیش از پخت معطوف شده است و همچنین تمایل به استفاده از فاز اسپینل آلومینا - منیزیا (MgAl2O4) به دلیل خواص مطلوبی همچون بهبود خواص مکانیکی و مقاومت در برابر خوردگی سرباره افزایش یافته است.

با توجه به تأثیر بسیار زیاد مواد ریز و خیلی ریزدانه بر خواص دیرگدازهای ریختنی و از طرفی با گسترش فناوری نانو در زمینه های مختلف مهندسی مواد، اخیراً تحقیقات گسترده ای در مورد استفاده از ذرات نانو برای دیرگدازهای ریختنی آغاز شده است. در ساخت و نسل جدیدی از جرم های نسوز مونولیتیکی بدون سیمان، فاز اسپینل در ابعاد نانو در زمینه نسوز و از طریق واکنش درجا بین مواد اولیه ایجاد می شود. تشکیل نانو اسپینل درجا تأثیر چشمگیری در کنترل انبساط ناشی از این فرایند دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>