اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آجر


نسوزهای منیزیت کرومیتی

در نسوزهای منیزیت کرومیتی، حضور کروم در کنار منیزیا باعث افزایش انعطاف پذیری آجر شده و بنابراین مصونیت آن را در مقابل تنش های وارده و نیز شوک حرارتی، بیشتر می کند. ولی اتصال سیلیکاتی به هر حال محدودیت هائی را برای آجر نسوز، از نظر ترمومکانیکی و شیمیائی، ایجاد می کند. آجرهای منیزیت کرومیتی به سه دسته تقسیم می شوند.

  • آجر منیزیت کرومیتی اتصال مستقیم (Direct Bond)
  • آجر منیزیت کرومیتی اتصال سیلیکاتی (Silica Bond)
  • آجر منیزیت کرومیتی اتصال اسپینلی

آجرهای فوق از لحاظ ترکیب شیمیائی با هم یکسان بوده و فقط تحت شرایط غیر یکسان پخت به هر کدام از گروه ها تبدیل می شوند. مثلاً اگر فر آیند تولید آجر نسوز طولانی باشد و افزایش دما به صورت جزئی صورت بگیرد تا کروم به اندازه کافی نرم شده و بیشتر اثر کند، در اثر پخت آجر منیزیت کرومیت اتصال مستقیم تولید خواهد شد.

ولی اگر افزایش دما در فرآیند پخت آجر نسوز سریعاً صورت گیرد، فاز سیلیکات موجود در ترکیبات به آرامی، دانه های MgO در خود شناور کرده و آجر با انعطاف پذیری بسیار خوب اتصال سیلیکاتی به وجود می آید. آجرهای اتصال سیلیکاتی بر عکس آجرهای اتصال مستقیم که ترد و شکننده هستند، دارای قدرت انعطاف پذیری خوبی بوده و برای مناطق حساس کوره مثلاً منطقه رینگ یا مناطق oval کوره مناسب به نظر می رسد. آجرهای اتصال اسپینل، حالتی مابین دو آجر مورد نظر بالا هستند.

آجرهای اتصال سیلیکا باند در مقابل حمله عوامل مزاحم خیلی حساس هستند ولی آجرهای اتصال مستقیم به علت تردی و تراکم دانه های MgO در روی آجر، آجر را در مقابل نفوذ عوامل مزاحم، حفاظت می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>