اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیمان

میزان جمع شدگی شیمیایی سیمان پر آلومین در حدود 16 سانیتمتر مکعب در هر 100 گرم سیمان است که به طور قابل ملاحظه ای بزرگ تر از سیمان پرتلند است. با این حال به منظور افزایش دوام، در بتن ساخته شده از سیمان پر آلومین حداقل سیمان معرفی 400 کیلوگرم بر متر مکعب است. و حداکثر نسبت آب به سیمان برابر 0/04 است. بنابراین حتی با وجود مونوکلسیم آلومینات به مقدار بسیار کم، میزان آب اختلاط جهت هیدراسیون کامل سیمان کافی نیست. بدین ترتیب جمع شدگی شیمیایی این نوع سیمان معمولاً چندان بیشتر از سیمان پرتلند نیست.

پس از سخت شدن در دمای 10 درجه سانتیگراد خمیر سیمان سخت شده از سیمان پر آلومین عمدتاً حاوی مونوکلسیم آلومینات است. با توجه به پایین بودن نسبت آب به سیمان تخلخل مویینه این خمیر پایین و متناظراً مقاومت آن بالا است. بدین ترتیب رابطه بین تخلخل مویینه و مقاومت اساساً شبیه به خمیر سیمان پرتلند سخت شده است.

میزان جمع شدگی بتن های ساخته شده از سیمان پر آلومین که پس از خشک شدن در مدت زمانی نسبتاً طولانی رخ می دهد مشابه با میزان جمع شدگی در بتن های تهیه شده از سیمان های سیلیکاتی است. با این حال به دلیل هیدراتاسیون سریع این نوع سیمان دستیابی به ابعاد نهایی با سرعت به مراتب بیشتری امکان پذیری است.

مقدار آب مورد نیاز سیمان پر آلومین به میزان 24٪ تا 28٪ وزنی جهت دستیابی به قوام استاندارد معمولاً به مراتب کمتر از میزان آب مورد نیاز سیمان پرتلند با مقاومت اولیه بالا است. این سیمان دارای یرش کندتری است اما فاصله زمانی بین گیرش اولیه و گیرش نهایی آن به مراتب کوتاهتر است. سیمان پر آلومین استاندارد متناظر با هیدراتاسیون بسیار سریع خود با سرعتی فوق العاده بالا سخت می شود.

در واقع مقاومت نهایی این نوع سیمان همسان و قابل مقایسه با مقاومت نهایی سیمان های سیلیکاتی است اما زمان دستیابی آن به این مقاومت صرفاً چند روز به طول می انجامد. گرمای حاصل از هیدراتاسیون این گونه سیمان ها نیز سریعاً آزاد می شود. اما مقدار کافی کل گرمای آزاد شده چندان بزرگ تر از گرمای آزاد شده در طول هیدارتاسیون سیمان های پرتلند نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>