اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

وسائلی هستند که وظیفه تنظیم اختلاط و هدایت مخلوط گازها را دارند. بر روی دسته مشعل ها دو عدد شیر برای تنظیم جریان گازها ( استیلن و اکسیژن) مستقل از یکدیگر وجود داشته و سر مشعل ها با توجه به ضخامت قطعات اتصال انتخاب می شود به دسته متصل می شوند.

مکانیزم اختلاط گازها در مشعل های جوشکاری معمولاً بر اساس مکیده شدن گاز استیلن به وسیله اکسیژن بوده و عمل اختلاط در داخل لوله اختلاط تکمیل می‌شود. این نوع مشعل ها را که بیشترین کاربرد را دارند را مشعل های انژکتوری نامیده و فشار گاز قابل اشتعال در آنها کم و فشار اکسیژن از 3 تا 5بار تنظیم می‌شود. از این مشعل ها برای جوشکاری با گاز استیلن استفاده می شود.

نوع دیگر مشعل های جوشکاری که با فشار مساوی گازها کار می کنند به نام مشعل های فشاری معروف هستند، و معمولاً از آنها در جوشکاری با گاز هیدروژن استفاده می‌شود به این ترتیب شعله ای به وجود میآید که به نام شعله خنثی ( نرمال) و از سه قسمت مخروطی سفید، آبی و هاله بنفش رنگ تشکیل شده است. حداکثر درجه حرارتی که از احتراق این گاز به وجود می آید در حدود 3200 درجه سانتیگراد بوده و در منطقه ای به فاصله 2 تا 5 میلی متر از داس مخروط سفید رنگ وجود دارد.

زمانی که نسبت اختلاط اکسیژن و استیلن 1 به 1 انتخاب شود قسمت مخروطی شعله سفید درخشان بوده و محدوده مشخصی دارد این نوع شعله را شعله خنثی نامیده و در جوشکاری فولادها از این شعله استفاده می نمایند. اگر مقدار اکسیژن زیاد تر انتخاب شود مخروط سر مشعل کوتاهتر شده و بیشتر به آبی متمایل می‌شود اکسیژن اضافی که در شعله وجود دارد با مذاب ترکیب شده و محل جوشکاری را شکننده می نمایند.

این شعله را شعله اکسید کننده می نامند که در جوشکاری فولادها باعث جهیدن جرم زیاد به اطراف شده و علاوه بر سوختن د رز جوش باعث داخل شدن اکسیژن به محل جوش می شود از این نوع شعله در جوشکاری قطعات برنجی و همچنین گرم کردن قطعات به منظور آبکاری، صافکاری و غیره استفاده می نماید چنانکه مقدار استیلن بیشتر از اکسیژن تنظیم شود مخروط سر مشعل محدوده مشخصی نداشته و رنگ آن متمایل به زرد می‌شود.

در این حالت به دلیل کم بودن اکسیژن مقداری از منو اکسید کربن سوخته باقی می ماند که به دلیل فشار شعله به داخل مذاب نفوذ کرده و باعث افزایش مقدار کربن آن و در نتیجه ازدیاد سختی قطعه کار در محل جوشکاری می‌شود. این نوع شعله شعله احیا کننده نام داشته و در جوشکاری قطعات چدنی و آلومینیومی استفاده دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>