اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

این روش از نظر تجهیزات و نحوه عملیات شباهت زیادی به روش جوشکاری سرباره الکتریکی دارد و اختلاف اساسی بر دو تفاوت عمده زیر قرار دارد.

  • حرارت توسط قوس الکتریکی تولید می شود ( نه مقاومت سرباره)
  • فقط جریان یکنواخت مورد استفاده قرار می گیر د

حوضچه جوش توسط گاز خنثی ( کمیاب) نظیر آرگون یا گازهایی که نسبت به مذاب بی اثر هستند نظیر دی اکسید کربن و یا مخلوطی از آنها (80 درصد آرگون، 20 درصد دی اکسید کربن) که از اطراف لوله اتصالی و کفشک ها دیده می شود محافظت و امتداد مسیر اتصال به طور قائم بوده و حوضچه مذاب فلز جوش در بین سطوح اتصال و کفشک ها قرار می گیرد و همزمان با پیشرفت عملیات جوشکاری به طرف بالا حرکت کرده و جبهه انجماد را به دنبال می کشد. الکترودها لخت یا پوشیده با فلاکس هستند.

این روش معمولاً برای اتصال ورق های 12 تا 75 میلمتر، در کشتی سازی و ساخت مخازن ذخیره ای (تانک) بکار گرفته می شود و چون حرارت توسط قوس الکتریکی ایجاد می شود عملیات جوشکاری را می توان با سرعت بالاتر نسبت به روش E.S.W انجام داد و در نتیجه منطقه متاثر از جوش باریکتر و با خواص بهتر انجام می شود.

درمیان انواع فرایندهای اتصال فلزات، فناوری جوشکاری و روش های مختلف آن به دلیل قابلیت های خاص و تنوع در عملکرد، جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است. در استانداردهای مطرح و مرتبط این رشته، از فرایند جوشکاری تحت عنوان فرایند خاص یاد شده است. فرایند خاص به فرایندی اطلاق می شود که کیفیت و نتیجه آن وابستگی بسیاری به مهارت اپراتور آن داشته و جهت اجرای آن به دستورالعمل های تایید شده نیاز باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>